Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Resan mot 65 kg

Reg.datum
    dec 2010

SV: Resan mot 65 kg

En tesked var det.. Får se om jag inte smyger m första koppen först för att se om det är något jag gillar..

Förresten, höll mig mätt på min frulle till nu, så dagen blir långt ifrån vad jag planerat.

Frukost:
    2 ost/smörrullar
    1 kopp kaffe m (2 msk?) vispgrädde

Kvällsmat:
    1 skiva ost
    1 skiva salami
    1 skiva skinka
    10 cm gurka
    1,5 korv m 100 gr kött/100 gr korv (tog fram 2 men orkade inte äta upp)
    7 champinjoner, stekta
    1,5 msk majonäs
    1 tsk dijon
    1 dl rödvin

får se om det blir något mer. Himla lite grönsaker blev det idag, men har handlat nu ikväll så imorgon blir det bättring .
    Förrutom kaffet o vinet har jag druckit vatten.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Grönsaker är inget du "behöver" äta...

Reg.datum
    sep 2010

jag äter bara 80 g paprika per dag i grönsaksväg så det är inget måste

Reg.datum
    jul 2010

grönsaker är mest utfyllnad och färg, inget man behöver äta

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Har i så fall hört att den gula är bäst;)

Reg.datum
    dec 2010

Grönsaker är inget du "behöver" äta...
    Sant, men det är ganska gott när man inte måste ;)
    Och dessutom så är det nog något med vitaminer som är bra.

Reg.datum
    dec 2010

Gårdagen såg lite mindre munter ut viktmässigt + 1 kg, hade nästan rättat tíll sig idag. Men jag vet sedan tidigare att jag inte ska hänga läpp eftersom min kropp svänger mycket.
    Fick min första spontana kommentar igår. Hon sa att det syntes mycket, och frågade hur mycket det är. Jag tycker mest att jag börjar få ansiktsform. Fortfarande vid gott mod.

gårdagens mat:
    frukost:
    0,5 whey 80
    1 msk vispgrädde + vatten

morgonfika:
    0,5 av korven som blev över dagen innan (mkt hög kött%)
    2 skivor ost
    1 dl turkisk yoghurt
    3 msk kokos
    kaffe

med in på rummet:
    te med 0,5 tsk kokosfett

lunch:
    1 kycklinglår (den stora varianten)
    blandade salladsblad (som jag tiffde av en kollega, hade glömt grönsaker, jag hade iallafall köpt)
    te med 0,5 tsk kokosfett

em-fika:
    0,5 av korven som blev över dagen innan (mkt hög kött%)
    2 skivor ost
    kaffe

kväll(fika, hade gäst):
    kaffe m 2 msk vispgrädde
    2 mandlar

kvällsmat:
    2 skivor lchf-bröd med bregott, salami och skinka

kanske ska börja skriva in ev. motion. För mig är motion det som inte inkluderas i de 7 min promenad jag har till och från arbetet till tåget. Det inkluderar inte heller mockning av 3 boxar och allmän skötsel av hästarna. Rida hinner jag inte varje dag så det skriver jag upp.
    Gårdagens motion: cykel till tåget, 5 km, underlaget var grymt tungt eftersom det var tö och det hade inte plogats på några dagar3-5 cm snö).

Reg.datum
    okt 2010

Måste bara fråga vad är whey 80?

Annars hur tycker du att det känns med Lchf jämfört med GI?

Ha en bra dag!

Reg.datum
    dec 2010

Nu har jag varit borta en stund. Började må lite skumt kunde knappast äta "rätt" eller alls för den delen och tog ett graviditetstest och det visade positivt. Är i v.9 nu och den enda som vet det är sambon. Skulle någon mot förmodan veta vem jag är så önskar jag att det inte sprids, det är mycket som ska kollas innan vi vet om allt är som det ska.

Som ni nog förstår så måste jag ändra mina mål och jag tror att det viktigaste är att jag absolut INTE låter mig gå upp i vikt.
    Jag har som sagt mått illa fram till nu, och det är väl först senaste dagarna som jag inte mår konstant illa. Jag har fått vara glad att jag kunnat äta något alls, och jag har faktiskt firat jul som vanligt. Första julbordet tog jag mig genom med lchf och mådde prima, hade funderingar på om jag kunde vara gravid men hade dålig koll på att jag inte fick äta allt för eventuell babys skull. Har bättre koll nu och hoppas att jag inte fått i mig något dumt. Nu har jag läst på mer och inser att jag kommer att sakna en hel del av det jag tycker är gott.

Men OJ vad trött jag är.. sjukt trött. Jag har under många år sovit allt för lite pga allt som finns att göra, och nu sover jag.. gör något aktivt och så måste jag vila MÅSTE alltså. Har aldrig varit med om liknande.

Jag gick faktiskt ner ytterligare ett kg innan detta, och så gick jag upp det igen när jag började äta kolhydrater. Ska se om jag hittar något bra ställe att läsa på om lchf och vara gravid. Måste ju tänka på att en liten på tillväxt gör att jag måste se till att jag får en och annan vitamin också.

Hur som helst, jag är tillbaka.. Inspirerad, lite ändrade förutsättningar. Målet är väl inte att vara snyggast på stranden i sommar utan att vara en pigg och stark mamma om nu allt går som det ska. Gärna en snygg mamma också, som inte har allt för mycket extra att släpa runt på..

Reg.datum
    dec 2010

Måste bara fråga vad är whey 80?

Annars hur tycker du att det känns med Lchf jämfört med GI?

Ha en bra dag!
    Whey 80 är vassleproteinpulver, köps bla. på gymgrossisten. Jag har läst att vassleprotein kan höja blodsockerkurvan, jag vet inte om det är så men det är det smakligaste proteinet jag har smakat.

Jag har mest legat i rivstart i GI och där är nog skillnaden inte så stor. Det som jag tycker är sympatiskt med lchf är att det är ännu mer fokus på att margarin och omega 6 inte är skitbra, precis som olika tillsatser. Jag fick inte intrycket av att gi tog så mycket ståndpunkt i detta.
    Sedan kan jag nog tro att kroppen egentligen mår bra av grönsaker och där anser GI att man ska äta sina 500 g om dagen medan i lchf så är det valfritt. En annan skillnad är också att GI bryr sig om hur snabbt blodsockerkurvan höjs av olika mat, medan lchf handlar om att få i sig mycket lite kolhydrater oansett vart det kommer ifrån. Om jag nu förstått det rätt. Tror det finns människor här som har betydligt mycket mer att fylla ut svar med här, jag är ganska ny lchf-are.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •