Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Gravid, hur gör jag nu då?

Reg.datum
    okt 2010

SV: Gravid, hur gör jag nu då?

Ris är långt ifrån bra att äta, det innehåller ingenting du behöver. Finns ingen anledning att äta kolhydratrik bukfylla, fyll buken med riktig mat i stället. 8) De kolhydrater hjärnan behöver tillverkar kroppen alldeles själv utav det protein du äter. Rotfrukter är inte heller nödvändiga. Ovanjordgrönsaker är bättre, både ur närings- och kolhydratsynpunkt.
    JAg hade nog kört på men kanske inte så strikt som man gör annars. Ris hade jag iofs inte ätit. Jag hade ätit det jag kunde få i mig men jag hade tänkt en gång extra...
    JAg gick upp 30 kg med min 2 första barn. 15 med den tredje, men då var jag redan överviktig...

Lycka till hur du nu än äter...

Reg.datum
    dec 2010

Ris är långt ifrån bra att äta, det innehåller ingenting du behöver. Finns ingen anledning att äta kolhydratrik bukfylla, fyll buken med riktig mat i stället. 8) De kolhydrater hjärnan behöver tillverkar kroppen alldeles själv utav det protein du äter. Rotfrukter är inte heller nödvändiga. Ovanjordgrönsaker är bättre, både ur närings- och kolhydratsynpunkt.
    Ja, men nu är det ju inte den egna hjärnan det handlar om, utan fostrets! Och jag menade inte att man ska svulla kolisar. Men nån matsket av nåt bara. Och om det nu ska till lite kolisar så räcker det kanske inte med ovanjordisar? I övrigt skulle jag nog köra som vanlig LCHF.

Reg.datum
    mar 2010

Jag är inte direkt någon läkare, man jag kan inte tänka mig att kroppen inte skulle lägga det som behövs i bröstmjölken oavsett kost. Skulle glukos av nån magisk anledning behövas för fostret så är jag övertygad om att moderns kropp tillverkar det själv från fett.

Reg.datum
    apr 2010

Ja, ta t ex inuiterna, som har överlevt i tiotusentals år utan några som helst grönsaker. 8) Där kan man snacka LCHF! Fisk, eventuellt fågelägg och säl, funkar bra för dem. Finns ingen anledning att tro att någon matsked potatis skulle vara livsavgörande för fostret. Faktum är att allt din kropp behöver förutom C-vitamin finns i ägg.

Reg.datum
    sep 2010

ägg som är så gott!!!!

Reg.datum
    dec 2010

Ja, ta t ex inuiterna, som har överlevt i tiotusentals år utan några som helst grönsaker. 8) Där kan man snacka LCHF! Fisk, eventuellt fågelägg och säl, funkar bra för dem. Finns ingen anledning att tro att någon matsked potatis skulle vara livsavgörande för fostret. Faktum är att allt din kropp behöver förutom C-vitamin finns i ägg.
    Ok, jag köper det du säger. Men inuiterna har ju alltid levt så och därför har deras kroppar anpassat sig till den kosten. Så funkar det för de flesta arter på jorden.

Reg.datum
    apr 2010

Men inuiterna har ju alltid levt så och därför har deras kroppar anpassat sig till den kosten. Så funkar det för de flesta arter på jorden.
    Nej, så annorlunda är vi faktiskt inte. Vi är fortfarande precis samma sorts organismer. De kolhydrater vår hjärna behöver, tillverkar kroppen själv av proteinet du äter. Det finns faktiskt mängder av människor över hela världen som undviker kolhydrater och lever väl och får friska barn. Vi brukar kallas diabetiker. 8) LCHF är faktiskt inte så nytt...

http://www.youtube.com/watch?v=uCFZoqmKf5M

Reg.datum
    dec 2010

Alltså, är det proteinet eller fettet kroppen tillverkar glukos av? Har sett olika bud på det? Och att LCHF inte är nytt vet väl alla? Men att vi inte är annorlunda... tror du missförstod lite hur jag menade.
    Jag tror lika mycket på LCHF som du, men är tveksam till hur jag själv skulle göra vid graviditet. Och sen, hur gör man när barnet är fött? Ska de äta LCHF eller hur tänker man där?

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Alltså kroppen har väl ändrats väldigt lite sen stenåldern... Självklart får man välja själv vid graviditet, men farligt kan det aldrig vara... (?) =)

Reg.datum
    apr 2010

Det är proteinet som levern tillverkar glukos av. Och det finns väl inget egentligen som säger att barnen skulle må dåligt av att äta bra mat? Finns det någon anledning att ge dem sådant som man vet att kroppen mår dåligt av? Förr eller senare hamnar de på dagis där man proppar i dem socker, så ju längre man kan skydda dem från detta, desto bättre.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •