Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Ketosdiet=LCHF?

Reg.datum
    jan 2011

Ketosdiet=LCHF?

Jag vet inte om någon har hört talas om ketosdieten? Den ska nämligen vara superbra och effektiv. Den går ut på att man ska tömma sina glykogendepåer genom att äta noll kolhydrater. Det tar ca 2-3 veckor innan detta är gjort och man börjar bränna fett. Kroppen hamnar då i ketos. Man kan testa nivån på ketoset i urinen för att se så at tman ligger på en bra nivå. Äter man för mycket kolhydrater så går man ur ketonfasen och får börja om från början igen. Är det någon som vet ifall detta är riktigt? Och låter inte detta som LCHF? Eller någon som vet skillnaden eller effekten av ketosdiet?

Tack på förhand!

Reg.datum
    dec 2010

SV: Ketosdiet=LCHF?

Låter precis som strikt LCHF/"fakir"/"nollning"/GI-Noll mm.
    Ketos hamnar man i även om man inte nollar.
    Jag kollar urinen med jämna mellanrum och har hittills inte fallit ur ketosen trots att jag fått i mig lite kolhydrater.

Står det något om fettintaget?

Reg.datum
    jan 2011

Okej, det är i princip samma sak då. Nej, jag har inte hittat något särskilt om fettintaget. Har inte sett så mycket fakta om dieten överlag utan mer sett blogginlägg och liknande. Tror jag ska köpa sådana ketonsticks så att man kan hålla koll! Fick i allafall reda på att man inte föll ur ketosen om man drack helt kolhydratfri alkohol, vilket kändes bra

Reg.datum
    aug 2009

Men alkoholen går före i kön till förbränning så även de få kolhydrater du ätit riskerar att lagras i kroppen som fett. Det vill du väl inte?
    I princip känner du om du är i ketos, onödigt att kasta ut pengar på stickor (som kanske ändå inte visar rätt)

Reg.datum
    jan 2011

Men enligt ketosmännisorna.. he he, om man kan säga så, så bränner kroppen alkoholen och sedan så går den på fettet. Jag får väl bara se till att inte äta några kolhydrater alls då Eller avstå GT:n. Inte hela världen
    Dum fråga kanske men hur känner man att man är i ketos?

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

skaldeman säger: ät lite fett (ett kokt ägg med majjo eller så) innan alkoholintag, borde även avhjälpa "fullare syndromet" något... ;)

Reg.datum
    dec 2010

Fett är alltid bra både före och efter alkoholintag har jag hört.

Reg.datum
    aug 2009

Jag tror på Montinaque; ingen alkohol före maten, den blockerar bara energiämnenas (fett, protein o kolhydrater) förbränning. Det är alltså ett sent groggbord som gäller ;D
    Ketos känner jag igen genom metallsmak i munnen, dålig andedräkt o lite allmän yrsel

Reg.datum
    jan 2011

Ketos känner jag igen genom metallsmak i munnen, dålig andedräkt o lite allmän yrsel
    Det där har jag aldrig känt något av. Antar att jag ändå är i ketos, aldrig mätt det på något sätt iofs...

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

klart du är, var tacksam om du slipper andedräkten;)

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •