3 kilo nötfärs
5 dl grädde
3 ägg
2 krm vitpeppar
2 tsk salt
1-2 msk kalvfond
2 finhackade rödlökar

Blanda allt utom köttfärs och tillsätt sedan köttfärsen och rör ihop till en jämn smet.
Dela upp i 3 skålar
Fetaost- och soltorkade tomater: Tillsätt 150 gram fetaost i tärningar och soltorkade tomater i olja, tror jag hade ungefär ½-1 dl hackade tomater, jag använder Santa Marias i olja tycker dom är godast, tog även i 2 tsk av oljan i smeten. Forma till 12 biffar och lägg i en smörad form, stek i 175 grader tills färdiga. Gör sås på 1 burk Milkos Cremefraiche soltorkade tomater & fetaost, 1 liten burk cremefraiche 34 % och lite grädde för lösare konsistens, vitlökspeppar och Italiensk salladskrydda och valfri mängd champinjoner. Smaka av med salt.
Biffar med smak av fyra sorters peppar: Tillsätt 1 burk Cantadouost Fyra sorters peppar och rör till en jämn smet. Forma till 8 biffar och lägg i en smörad form, stek i 175 grader tills färdiga. Gör sås på 1 dl steksky, 1 dl vatten, 2 dl grädde, timjan och kalvfond, låt puttra ett tag och red av såsen med Philadelphiaost till önskad konsistens.
Hamburgare: Platta ut till 10 hamburgare, ca. ½ cm tjocka och stek i stekpanna tills färdiga, salta och peppra lite under stekningen. Servera med ost, sallad, rödlök och dressing. Jag köpte faktiskt färdig hamburger dressing av märket Delikatess Fabriken, denna innehåller bara 4 gram kolisar / 100 gram!