Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Enkel fiskgratäng

Reg.datum
    nov 2010

Enkel fiskgratäng

Recept på 5-6port. Har stor familj och skulle laga fiskrätt häromdan, så jag improviserade så här. 3 pkt allaskapollok som jag saltade och kryddade med citronpeppar in i ugnen i 200 grader ca 10 min, vispade ihop 5dl grädde och 2dl cremefraich 0.5dl chilisås och 2tsk sambal, salt och svartpeppar. När fisken var halvklar i ugnen tog jag ut den och hällde av vätskan runt den och hällde över gräddblandningen och vräkte på riven ost, in ugnen i co10-15 min igen till den puttrat ihopsej och fått lite färg. serverade med kokt broccoli. Potatis åt barnen.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63

SV: Enkel fiskgratäng

En roligt notis i receptet "puttrat ihop sej" ;)

Jag tror vi testar detta receptet ikväll, det låter alldels lagom på alla sätt och vis.

Reg.datum
    dec 2011

ska de vispas fluffigt eller mer bara blandas ihop?

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63

ska de vispas fluffigt eller mer bara blandas ihop?
    Utan att veta gissar jag på det sistnämnda, fär det är väl som oftast ovispad grädde i matlagningsrecept, rätta mig om jag har fel.

Reg.datum
    mar 2011

Tackar för tipset.
    Jag brukar använda samma princip när jag gör fiskgratäng (innan jag började med lchf) fast med keldas färdiga såser. Det blir ju perfekt när jag ska göra denna rätt till familjen, då gör jag en liten form till mig själv med detta mycket mer feta och mindre kh alternativ...

Reg.datum
    nov 2010

Vispa bara så det blandar sej riktigt, behöver inte va fluffigt. Kul att ni vill prova detta. Lycka till.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Har glömt att skriva det här men detta receptet var KANONgott! Ett säkerrt kort för dom som inte gillar fisk normalt sett eller små griniga ungar som förutsätter att maten smakar pekka inann dom ens vet vad man skall laga

Det blir en stark fyra (iallafall för oss som inte är fiskfanatiker)

Reg.datum
    aug 2010
    Ulfons: Vi testade detta receptet igår o det var jättegott!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •