Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 39

Ämne: Psylliumbröd

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    1

SV: Psylliumbröd

Imån tänkte jag prova med riven mozzarella i dessa(har en bit som snart har bäst före datum ) och kanske lite basilika. Då skulle jag egentligen haft soltorkade tomater i också! men återkommer med resultat om mozzarella

Reg.datum
    jul 2010

spännande

själv har jag gjor några med hallon som min sambo mumsade med stort behag, själv tyckte jag att de var vidriga

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    1

Det blev jättebra med mozzarella! Godare än med vanlig riven ost. Blev fluffigare och inte lika kompakt (som när jag gör det iaf...) Plattade även ut bollarna så att dom blev platta istället. Hade ingen basilika hemma men tog oregano istället och det blev lika bra. Nästa gång skall jag dock ta soltorkade tomater, basilika, mozzarella och lite oliver i kanske! och lite philadelfia på. Kan inte bli annat än gott!

Reg.datum
    jul 2010

mmm...det ska jag verkligen prova! passar bra nu i helgen!

Reg.datum
    jan 2011

Bakade precis dessa bröd.. blev platta små thekakor

vad kan ha hänt jag ville ju ha frasiga fluffiga frallor...

Ska man ha lite mer bakpulver eller kan nästan 3dl ost ha tyngt ner dom???

Hjäääälp mig

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    1

Haha ja har i 2 dl ost brukar bli perfekt. Inte mer bakpulver, bara onödigt med kolhydrater även om det inte blir så mycket. Jag har istället börja platta ut mina så blir dom lite större istället för höga, då blir dom lite mer "mack"-liknande. Gör man dom till frallor blir dom inte så stora...

Reg.datum
    jan 2011

Okey tack då tar jag mindre ost nästa gång, hade en liten bit ost i kylen nämligen och rev upp hela på rivjärnet och så var det knappt 3 så jag tänkte ÄH känns dumt att häva ut nästan en dl ost så jag kör i det i brödet.. gör väl ingen skada då det är mindre än 0,5kh / 100g. Va fel jag hade

Aldrig mer än två.. TACK ;)

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

spara och lägg i nåt annat, är gott till/i "allt" =))

riven ost går bra att frysa, lätt att ha litet då när man behöver!
    frys det först utspridd på något då är det lösfryst.

Reg.datum
    jul 2010

jag kör alltid på känn. Bullarna blir lite olika stora varje gång, men de smakar lika. Men jag är noga med att hårdvispa äggen, med elvisp. Jag blandar i alla ingredienser med elvispen. För det mesta kör jag en sats på 9 ägg, 6 msk psyllium, ca 1 1/2 tsk bakpulver och mycket riven ost, ca en överfylld djup tallrik brukar det bli. Klickar ut dem på bakplåtspapper och kör de högst upp i ungen på 200 grader till de rest sig och sedan på 250 grader tills de fått fin färg. De blir större ju längre de står inne. Blir ca 10-12 stycken. Förvara de framme på bänken på ett hushållspapper.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •