Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 2 3 4
Resultat 31 till 39 av 39

Ämne: Psylliumbröd

Reg.datum
    jan 2011

SV: Psylliumbröd

Jag brukar bre ut mina till en stor smet på bakplåtspappret och sen skära ut bitar ur den stora färdiga biten, som scones

Reg.datum
    dec 2010

Nu har jag också provat efter att ha hittat mjölet hos City Gross i Kungens Kurva.

Första försöket: liten sats, små bullar, väl godkänt.
    Andra försöket: stor sats, avlång form för att få en långfranska. Reste sig fantastiskt i ugnen men föll ihop när det svalnade. Borde kanske svalna i ugnen?

Reg.datum
    jan 2011

Nja, jag tror att du antingen har för lite psyllium i eller för mycket riven ost Då sjunker dom ihop/har svårt att resa sig.

Reg.datum
    jan 2011
    Blogginlägg
    1

Gjorde dessa i morse igen, men denna gången hade jag i fetaost, soltorkade tomater, urkärnade kalamataoliver samt basilika å lite havssalt på toppen. Något av det godaste jag ätit inom lchf! Jag som älskar medelhavsmat.

Reg.datum
    feb 2011

Oh, det här låter gott! När ni hårdvispar äggen - är det hela ägg eller vispar ni vitan till skum?

Reg.datum
    jul 2010

hela äggen och de blir ju inte så hårt med gulan i, men så mycket det går iaf!

Reg.datum
    maj 2010

hur ska dessa frallor förvaras?

Reg.datum
    jul 2010

jag brukar ha dem i en korg i skafferiet. Stänger man in dem blir de blöta. Sambon har haft med dem på resa och då hade han dem i en burk men med hushållspapper runt dem. Jag har haft dem upp emot en vecka i skåpet. Ytan blir hård då men de är mjuka inuti, vilket jag gillar.

Reg.datum
    maj 2010

jag brukar ha dem i en korg i skafferiet. Stänger man in dem blir de blöta. Sambon har haft med dem på resa och då hade han dem i en burk men med hushållspapper runt dem. Jag har haft dem upp emot en vecka i skåpet. Ytan blir hård då men de är mjuka inuti, vilket jag gillar.
    Gott! Då kan man ju baka en dubbel sats iallafall, så man har så det räcker en vecka. Domma vart ju riktigt goda, men nu åt jag nyss 2 till frukost, och det var helt klart en för mycket känner jag nu :

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 2 3 4

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •