Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Frukost: Kokospannkakor

Reg.datum
    maj 2009

Frukost: Kokospannkakor

Ingredienser:
    2 ägg
    1dl kokos
    1dl vispgrädde
    en gnutta salt

Gör så här
    Kör kokosflingorna i mixer tills de blir mjöl.
    Vispa ihop kokosmjölet, grädde, ägg och saltet. Låt svälla en stund ( 5-10 minuter).
    Stek pannkakorna i smör i en stekpanna, klicka ut i små plättar eller hela pannan. Stek på medellågvärme tills plättarna fått fin färg.

Goda med lingon, hallon, eller körsbärssylt och vispad grädde.

Reg.datum
    jul 2009

SV: Frukost: Kokospannkakor

Det låter ju underbart gott... men körsbärssylt?? Den måste innehålla massor med kolhydrater? Finns det förresten nån sylt som går att äta, eller marmelad för den delen?

Reg.datum
    maj 2009

Sylt är aldrig helt bra, men det finns ju sådan som är bättre än annan. Man ska inte äta för mycket av det.

Jag älskade kokospannkakorna, sylt finns inte på kartan för mej, men kanske lite hallon, de har lågt kolhydratvärde och det ger en bra smakbrytning mot kokosen.

Reg.datum
    jun 2009

Jag är väldigt svag för Lid´ls kvarg. Den innehåller 3,9 kolisar / 100 g. Blandar med den med lite funlight saft så blir den såååå god. Har man lite bär i så blir den helt oemotståndligt god !!
    Tror den skulle kunna passa till pannkakor, men har inte provat så säker är jag så klart inte
    Nå´n som provat ??

Reg.datum
    jul 2009

Nja, det här blev ingen höjdare för min del, åtminstone inte denna första gång. Tror det beror på att min mixer inte riktigt fick till något mjöl så det blev en rätt grynig känsla då jag satt och tuggade kokos. Ska dock ge det en chans till vid senare tillfälle. :-)

Är det inte massa kolhydrater i kokos?

Reg.datum
    maj 2009

Torkade kokosflingor innehåller cirka 6,40 gram kolhydrater. Dom innehåller mycket sackaros som är rent socker. Så man kanske ska vara lite försiktig med kokos om man vill gå ner i vikt.

Reg.datum
    feb 2010

Torkade kokosflingor innehåller cirka 6,40 gram kolhydrater. Dom innehåller mycket sackaros som är rent socker. Så man kanske ska vara lite försiktig med kokos om man vill gå ner i vikt.
    Enligt Livsmedelverket innehåller torkade kokosflingor 3,4 g kolhydrater per 100 gr.

Reg.datum
    aug 2011
    Blogginlägg
    2

Käkade kokospannkakor med bacon i morse, rätt gott faktiskt och kul med lite variation i kosten

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •