Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: ALMAS viktresa

Reg.datum
    jan 2011

ALMAS viktresa

Jag startade den 11 januari 2011 på vikten 97,9!

Jag har jojo-bantat mer eller mindre i ca 20 år. Har varit med i viktväktarna ett antal gånger och, ja det funkar ju ett tag men så mycket som jag vägde när jag började med LCHF har jag aldrig vägt, så nåt har ju varit fel, mycket fel.

Min startvikt nu var verkligen ett startskott. Jag tänkte att, f-n ta mig om jag inte kan gå ner......VILL INTE UPP I TRESIFFRIGT!

Jag gör denna resan tillsammans med min bästa vän och vi träffas en gång i veckan och går igenom veckans matdagbok och delar recept och så vidare. Har aldrig varit så motiverad tidigare, men nu känns det helt rätt!

Mitt definitiva mål är jag inte riktigt klar över ännu men mål 1 är -20 kg.

Nu har jag hållit på i snart 6 veckor och gått ner 4,7 kg!

Jag trodde jag skulle bli tokig ett tag. I tre veckor stod jag still, gick upp, stod still igen, jag hade en magisk gräns vid 94 kg. I måndags var jag under den!!!! Sakta men säkert kommer jag att ta mig neråt. Har bestämt mig för att försöka nå 89 till påsk. Spännande!

Alla ni som kämpar på i början: Jag hade en fruktansvärd vecka 3. Hade huvudvärk i fem dagar i sträck, var skittrött och kände mig helt eländig. Men nu mår jag jättebra och känner mig full av energi och är säker på att LCHF funkar. När jag hade som mest huvudvärk tog jag ett glas mjölk och gick och la mig och det funkade faktiskt....

Nu ska barnen och jag äta gulaschsoppa med ostbröd och en rejäl klick gräddfil/creme fraiche!

Reg.datum
    feb 2011

SV: ALMAS viktresa

Välkommen hit. Själv har jag inte varit med så jätte länge här . Men det är ett toppen gäng här som peppar och ger tips och råd.
    Massor med lycka till nu . Och det finns massor att läsa här på forumet.

Reg.datum
    jan 2011

Tack Margitha

Jag har kikat in här lite emellanåt men först nu tagit mig tid att skriva nåt. Du har helt rätt, här finns många goda råd och tips. Verkar jättebra!

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

välkommen och lycka till!! Nu när "vecka 3" är över kommer det gå som en dans;)

Reg.datum
    sep 2010

Okeeeej nu tar vi dom nu tar vi dom!!
    okeeej nu tar vi dom nu tar vi dooom!!!
    (melodi: http://www.youtube.com/watch?v=KYIwun7pajc)

kilona alltså

Reg.datum
    feb 2011

Gaah! Jag är inne i tredje veckan och håller på att bli galen ;) Skönt att veta att jag inte är ensam och att det går över

Reg.datum
    jan 2011

Välkommen, känner igen mig, och hoppas också att jag går ner några kilo till påsk. Vi får se!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •