Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: Ostfrallor LCHF

SV: Ostfrallor LCHF

Har precis gjort en x 3 laddning. Lyfte just ut dom ur ugnen och dom ser väldigt goda ut. Det fick bli frallor till formen occh nu återstår bara att smaka, men det får nog vänta till frukosten
    Hur tyckte du att dom smakade då?

Reg.datum
    sep 2011

Dom var jättegoda och kändes mycket mer som bröd än annat vi prövat. Men det är svårt att inte äta för många då det är så smidigt att ta en macka. Ska dock byta ut brödkryddorna ett tag, börjat tröttna på smaken lite. Tips på andra smaksättningar?

Dom var jättegoda och kändes mycket mer som bröd än annat vi prövat. Men det är svårt att inte äta för många då det är så smidigt att ta en macka. Ska dock byta ut brödkryddorna ett tag, börjat tröttna på smaken lite. Tips på andra smaksättningar?
    Ok, kul. Mmm det är lätt att äta många hehe. Första gången jag bakade dom så blev dom så kompakta så då blev jag mätt på 1,5 sån där fralla. Men nästa gång jag bakade dom så blev dom inte alls så kompakta. En kompis som jobbat lite som bagare var med då och han knådade degen mycket längre än vad jag gjorde sist. Dock tyckte jag inte att jag blev mätt alls av dom den gången när jag åt dom.

Hm, jag har bara bakat mina med salt som smaksättning och osten som ska va i såklart och då tar jag gärna en stark ost.

Reg.datum
    apr 2011

Tips på smaksättning är Philadelphiaost med vitlöks-ört smak

Reg.datum
    aug 2011

Oh detta måste provas, saknar bröd :'(

Nån som har koll på kolisarna, på ett ungefär?

Reg.datum
    sep 2011

Undrar om man kan byta ut pofiber mot ngt annat? Jag köpte Fibrex häromdagen, men det kanske bara är som fiberhusk? Bara 5,5 g kh mot 12(!) i Pofiber (per hundra alltså ;D)
    Hursomhelst sår är det härligt att få äta bröd i bland och smaken går ju att variera. Ska nog testa tipset med philadelphia vitlök och örter.

Undrar om man kan byta ut pofiber mot ngt annat? Jag köpte Fibrex häromdagen, men det kanske bara är som fiberhusk? Bara 5,5 g kh mot 12(!) i Pofiber (per hundra alltså ;D)
    Hursomhelst sår är det härligt att få äta bröd i bland och smaken går ju att variera. Ska nog testa tipset med philadelphia vitlök och örter.
    Ja det lät verkligen jättegott med den smaken. Synd att jag inte köpte det när jag var i affärn på vägen hem.

Reg.datum
    okt 2011

Supergoda ostfrallor!!!! 8)
    Ska dubbla satsen nästa gång!
    Tack för receptet!

Reg.datum
    okt 2011

Men är det inte rätt mycket KH i Pofiber?

Reg.datum
    jan 2011

12 gr per 100 gr för mig är det inte ok

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •