Sidan 1 av 14 1 2 3 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 134

Ämne: Glass-Drömmen

Reg.datum
    jan 2011

Glass-Drömmen

Det började såhär... Min kära sambo Henke började rota i frysen efter "sin" glass (LCHF)... jag tänkte att jag ska minsann inte ha glass. Däremot lite grädde med nått hallon kunde jag ta. Men så smakade jag lite på hans glass.. det var så sött och gott... men eftersom den extremt onaturliga tillsatsiga eftersmaken så blandade jag ut glassen med lite grädde.. toppade sedan hela detta kalaset med lite hallon. MUMS Detta ska jag verkligen inte äta allt för ofta men det var verkligen himelskt! Som en mjuk krämig gräddglass utan någon som helst bi och eftersmak.

Här kommer lite bilder på underverket

Ursäkta bilden med kladdiga byxor och hallon över hela händerna Blev nog lite open

Reg.datum
    feb 2011

SV: Glass-Drömmen

Å vad gott det såg ut!

Reg.datum
    aug 2009

Den här tråden är en gåta för mig ???

Du bestämmer att du inte ska äta någon LCHF-glass. Ändå gör du det.
    Du bestämmer att den inte smakar gott. Låter du bli den då? NEJ, du bestämmer att du ska göra allt för att den inte ska smaka som sitt onaturliga innehåll. Ödslar fina ingredienser som grädde o hallon på kemisörjan. Och voila! Den går att äta! Som bevis får vi se bilder på sötsmeten.

Hela detta forum består av folk som vill bli av med sitt sötsug. Är dom betjänta av såna här frestelser? Jag tycker nog inte det. Du får gärna protestera om du är av en annan mening ;)

Reg.datum
    jan 2011

Håller fullständigt med agnethasch det är ju sötsuget vi ska jobba bort. Mot bättre vetande prövade jag glassen har haft ett par veckor med sug efter mat men har stått emot bättre med vispad grädde och några hallon faktiskt godare

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

haha, tyckte det lät gott, ska prova när nästa pms dyker upp;)

Reg.datum
    aug 2009

haha, tyckte det lät gott, ska prova när nästa pms dyker upp;)
    Aha! Plötsligt förstår jag varför du säger att du känner dig tjock som en gris när du har PMS :

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Så är det;) Tur att det bara varar en dag och försvinner direkt;)

Reg.datum
    jan 2011

HAHAHAHAHAH Agnetasch, jag kan inte mer än att hålla med dig egentligen.. MEN då kanske alla andra recept här under desserter, sötsaker och snacks tas bort... Eller vi kanske kan ta bort den kategorin över huvudtaget? Trodde vi skulle lägga in lchf-vänliga sötsaker här.. Och jag tycker att detta recept är det.

Sen att jag hade bestämt att inte äta glass fast gjorde det ändå.. ja det är ju min förlust om man säger så.. Blev bara glad att det var så gott, för jag börjar tycka att grädde är för fett för att äta rent så det var perfekt för mig att blanda ut med lite glass.

Men jag kan mer än gärna ta bort detta inlägg om fler stör sig på mina göttiga bilder

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

haha, när jag inte klarar frestelser i ord och bild ska jag ge upp;)

Reg.datum
    aug 2009

Blev bara glad att det var så gott, för jag börjar tycka att grädde är för fett för att äta rent så det var perfekt för mig att blanda ut med lite glass
    Roligt att du tyckte det var gott o så länge det inte stör dig i din viktnedgång får du naturligtvis äta vad du vill. Och lista ut hur du på bästa sätt ska få i dig "LCHF-vänliga sötsaker" (det uttrycket är en motsägelse till sig själv)
    Jag som nykter sockermissbrukare tycker bara att det är lite jobbigt att hela tiden råka komma in på fel trådar o frestas av glass, kladdkakor, semlor, choklad-fluff o allt vad ni med sötsuget kvar presenterar med jämna mellanrum. Jag vill inte veta hur "sött o gott" det är o hur ni njuuter när ni "unnar" er det. Jag vill inte heller veta allas menscykler d.v.s veta när det är dags för var o en att glufsa PMS-godis >
    För min del är det OK att ta bort receptavdelningen om sötsaker. Pinsamt nog är det den avdelning som är störst. Och det på ett LCHF-forum!! Kom igen, låt oss få lite nya recept på kött-färs- o fiskavdelningarna istället

Sidan 1 av 14 1 2 3 11 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •