Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 3 11 12 13 14 SistaSista
Resultat 121 till 130 av 134

Ämne: Glass-Drömmen

Reg.datum
    maj 2010

SV: Glass-Drömmen

Men skärpning :o

Jag tycker oxå att trollet har en glad och trevlig ton, men kolla igenom lite inlägg och se hur många procent av inläggen som faktiskt består av nånting utav värde. Hon kan tipsa en och samma andvändare om "kött o smör" 7-8 gånger i samma tråd, vilket knappast tillför något mer än en massa extra scrollande i trådarna.

Nevermind, forumet har liksom en oseriös och kamratlig ton, så givetvis får vi som kanske inte har den tonen anpassa oss, vilket jag ändå tycker att jag gjort även om jag inte alltid kan vara lika trevlig i tonen som många utav er andra. Känner inte att jag behöver det heller för den delen.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

men om forumet är så tråkigt och det mestadels består av meningslösa saker jag skriver... varför vill du vara kvar?? Alltså jag bryr mej inte men man undrar ju...

Reg.datum
    maj 2010

men om forumet är så tråkigt och det mestadels består av meningslösa saker jag skriver... varför vill du vara kvar?? Alltså jag bryr mej inte men man undrar ju...
    Jag hänger här för att jag vill lära mig nya saker, och det gör jag varje dag. Jag besitter även endel kunskap som jag i utbyte mot ny lärdom gärna dela med mig av. Har dessutom massor av dödtid vid datorn när jag arbetar, så kan lika gärna spendera den på ett forum som berör ett ämne jag brinner för och tycker är intressant.

Men som sagt, fortsätt du att skriva en massa. Du fyller ju forumet iallafall, då du, som en utav forumets nästan 3000 medlemmar ensam stått för 15% av alla poster som gjorts här. Har förvisso inte sett något faktabaserat postat från dig utan mest chattande och oneliners, men kanske är så att jag råkat stöta på "fel" inlägg, och att du i själva verket har postat endel matnyttigt. I don't know!

Sen vore det väl trist om alla som är här av samma anledning som mig försvann? Då hade ni lika gärna kunnat köra en gruppkonversation genom msn ;)

Reg.datum
    jan 2011

Hon kan tipsa en och samma andvändare om "kött o smör" 7-8 gånger i samma tråd, vilket knappast tillför något mer än en massa extra scrollande i trådarna.
    Nu tycker jag inte att du ska hacka på trollet. Hon ger de råd som hon tycker fungerar och hon säger det på ett snällt sätt. Varför skulle hon inte säga till folk att äta kött å smör?? :o Konstigt tycker jag...

Reg.datum
    maj 2010

Hon kan tipsa en och samma andvändare om "kött o smör" 7-8 gånger i samma tråd, vilket knappast tillför något mer än en massa extra scrollande i trådarna.
    Nu tycker jag inte att du ska hacka på trollet. Hon ger de råd som hon tycker fungerar och hon säger det på ett snällt sätt. Varför skulle hon inte säga till folk att äta kött å smör?? :o Konstigt tycker jag...
    Nu vet jag inte hur "folk" fungerar, men att upprepa samma råd gång på gång till samma andvändare ser iallafall jag som onödigt då jag tar till mig information första gången den ges till mig. Skit i detta nu. Ni kommer alltid sitta och försvara trollet, och jag kommer alltid tycka att 4-5000 av hennes inlägg inte hör hemma på ett forum.

Här diskuterar vi Glassdrömmen hedanefter tycker jag!

Reg.datum
    jan 2011

vad hände här nu då?

Lite beröm blev helt plötsligt negativt?

Ojojojoj..

Oj. Här kommer man in i godan ro via Google och ska leta recept till en swapp på ett scrapbookingforum och så möts jag av värsta hätska diskussionen i första tråden jag går in i. Där blev jag lite paff minsann. Hoppas att stämningen är bättre i övriga forumet.

Jag är ny på forumet, känner ingen av er som skrivit och vill bara dela med mig av mina tankar kring det hela. Det är så här jag tänker och så här som det fungerar för mig. Jag är medveten om att det finns andra åsikter och andra sätt att handskas med övervikt och sockersug.

Det finns en lite udda kommentar som följt mig ända sedan jag började med lchf. Jag följer lite receptbloggar, bland annat av en kockutbildad tjej som främst äter lchf men under kortare perioder äter "vanligt". I ett inlägg så gav hon ett recept på en gottig efterrätt (med socker och tillhörande fin bild) och skrev ungefär "Blev ni provocerade? Bra. För det här är något som man måste lära sig att tåla." Först tyckte jag att det var jättekonstigt skrivet, vad menade hon med det liksom?

Jag blev faktiskt provocerad, MEN det fick mig samtidigt att tänka till ordentligt. Jag och resten av oss sockergrisar möts ju av frestelser hela tiden, varje dag i olika sammanhang. Det som fungerar för mig är INTE att undvika att överhuvudtaget titta på sånt som innehåller socker eller "för många" kolhydrater (självklart är inte lösningen heller att aktivt söka upp sötsaker och sitta och sukta efter dem). Det som funkar för mig är att helt enkelt jobba på att acceptera att godis och kolhydratsprängda snacks finns och att jag inte kan äta sådant. För mig handlar det om att lära mig att fokusera på alla fördelar jag får genom att konsekvent utesluta socker. Det handlar inte bara om viktnedgång för mig, det handlar om att i första hand må bra.

Jag kan inte äta "vanligt" godis, men jag kan äta anpassade efterrätter som inte triggar mitt sockersug. Det innebär inte att jag trycker i mig efterrätter varje dag, eller varje vecka. Jag är också medveten om att vissa tål mer socker och andra tål mindre, och jag har genom erfarenhet lärt mig att granska de recept som jag vill pröva oavsett om jag hittar dem i sådana här sammanhang eller ej. Att äta lchf tycker jag innefattar att man ibland faktiskt får pröva sig fram och använda sunt förnuft. Det finns riktlinjer och mängder av bra tips, men i grunden handlar det om att finna en nivå som passar för just mig och min kropp. Att äta den glass som tipsas om i denna tråd är inget för mig, men kan kanske passa andra mindre sockerkänsliga. Jag lägger ingen värdering i det.

Det kommer alltid finnas folk som vrider och vänder på sin specifika kost eller diet så att de kan mumsa i sig godsaker i tid och otid, och om dessa söker hjälp här på forumet kan vi som sagt ge information med vänlig och ickedömande ton om ett mer balanserat ätande. Men jag ser liksom ingen anledning att tracka ner på oss som faktiskt vill ha en dessert någon gång ibland, som har kunskap, äter medvetet och vet att de kan äta en dessert utan att viktnedgången stannar eller utan att man triggar igång ett frosseri som håller i sig i flera dagar.

Så tänker jag. :-) Nu ska jag fortsätta att leta recept. Kram på er alla goa människor därute.
    *trycker på GILLA knappen*

Reg.datum
    jan 2012
    klickadee in här för att jag trodde att jag skulle hitta ett smarrigt glassrecept..

Verkar enklare att googla det... Jag gör det.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    En skittråd som enligt mig skulle kunna raderas när som..

Reg.datum
    maj 2010
    Blogginlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av bimmerboy Visa inlägg
    En skittråd som enligt mig skulle kunna raderas när som..
    Nej, den här tråden är en klassiker.

Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 3 11 12 13 14 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •