Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 134

Ämne: Glass-Drömmen

Reg.datum
    jan 2011

SV: Glass-Drömmen

Okey men då vet jag vad du tycker och du vad jag tycker..

Vi ses förmodligen inte på den här tråden eller avdelningen något mer man kanske någon annan stans i något trevligare sammanhang...

Reg.datum
    aug 2009

Det är bara jag som brett ut mig o tyckt, du har inte fått lika stort utrymme. Det finns väl någon anledning till att sötsaksavdelningen är så stor. Du får försvara den ;)

Reg.datum
    jan 2011

Det ska jag göra det ;)

Reg.datum
    jul 2010

Linda jag tycker de e helt underbart att du skriver om desserter. Om inte folk var intresserade av nya sånna recept så skulle de ju inte finnas nån sån tråd. Att råka komma in på "fel trådar" som de står "glassdrömmen" på när man e nykter sockermissbrukare ser jag inte som ditt fel.

Smaska på

Reg.datum
    jan 2011

Tack tack, det kommer jag att göra!!

inte allt för ofta men när jag känner att jag vill/kan/får/behöver unna mig det ;)

Reg.datum
    aug 2009

Om inte folk var intresserade av nya sånna recept så skulle de ju inte finnas nån sån tråd. Att råka komma in på "fel trådar" som de står "glassdrömmen" på när man e nykter sockermissbrukare ser jag inte som ditt fel
    Avdelningen `Sötsaker o desserter´skapades innan vi kom på att insulinproduktionen sätts igång av hjärnan bara av söt smak (även sötningsmedels-sötma) o av att se o läsa om söta matvaror. Hade vi vetat det då hade jag stark rekommenderat Rikard att inte ha med en sådan avdelning. Att den nu finns är ingen uppmaning åt er att fylla den över alla breddar.
    Hade ni ägnat er åt några andra avdelningar än `Sötsaksavdelningen´hade ni upptäckt att sötningsmedel inte är "LCHF-godkänt" längre, så Lindas "Glass-Dröm" är numera ingen dröm utan en mardröm.
    Det är inte bara i tråden `Glass-Drömmen´det finns godis-recept, det finns insmuget lite här o där. Det är inte lätt för oss egotrippade f.d sockermissbrukare att undvika smask-tipsen. Men tänk inte på oss. Om ni nu susar ner i vikt trots ert smaskande så lär ju ingen kunna hindra er.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

hihi... stackars;)

Reg.datum
    jul 2010

Så du menar att vi ska ta hänsyn till er "egotrippade f.d sockermissbrukare" när vi vill lägga in ett recept? Trodde man fick skriva vad man ville här på forumet...

Tipset från mig är att inte gå in på recept som de står "glassdrömmen", "chokladmoussse" eller vad det nu står! Då slipper vi/ni sånna frestelser, bra idé va?! ;)

Tycker det e för mycke bitterhet och sura miner på detta forum, tänk istället positivt på hur duktiga och diciplinerade de flesta av oss här på forumet är. Starka personligheter som tagit ett stort steg mot förändring!!

Reg.datum
    aug 2009

Så du menar att vi ska ta hänsyn till er "egotrippade f.d sockermissbrukare" när vi vill lägga in ett recept?
    Ja, faktiskt så tycker jag man ska tänka sig för vilken målgrupp man vänder sig till. Många på detta forum kämpar mot sitt sötsug, då tycker jag det är rätt omdömeslöst att ösa in en massa recept på godis bara för "det är väl ett fritt land" Men du kanske är sådan att du tycker det är helt OK att skicka in trevliga drinkrecept till Länkarnas tidning?

Trodde man fick skriva vad man ville här på forumet...
    Samtidigt får man kanske fråga sig vad som är lämpligt på ett forum med den här inriktningen.

Tipset från mig är att inte gå in på recept som de står "glassdrömmen", "chokladmoussse" eller vad det nu står! Då slipper vi/ni sånna frestelser, bra idé va?! ;)
    Mitt tips är att sådana recept skickas till Bakverk iFokus eller Choklad iFokus. Då slipper VI såna frestelser.

tänk istället positivt på hur duktiga och diciplinerade de flesta av oss här på forumet är
    Tänk också på hur mycket det skulle underlätta för dessa duktiga personer om dom slapp en massa onödiga frestelser. Hur trevligt det vore för dom att kunna läsa ALLA trådar o inte bara garanterat ”icke-tårt-trådar”

Dom starka personligheterna som tagit ett stort steg mot förändring är dom som sagt NEJ till sötsuget. Det har dom inte gjort med hjälp av alla godisrecept utan trots dom.

Reg.datum
    jan 2011

Jag håller med dig agnetasch det här blev inte riktigt vad jag tänkt att forumet skulle innahålla för mig har lchf blivit ett sätt att komma från mina mat begär och det funkar inte att byta det begäret mot ett annat även om det skulle vara nyttigare.

Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •