Sidan 1 av 8 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 76

Ämne: Äggmjölk

Äggmjölk

gjorde äggmjölk för första gången och det smakar inte alls konstigt. Men jag undrar, använder ni saltat smör eller osaltat. Jag tog osaltad för jag ville ha i kardemumma (smakar nästa ingen kardemumma ) men kanske saltad är bättre ändå? tycker smaken är litet öööh.. flat.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

SV: Äggmjölk

Normalsaltat borde vara ok?

ska prova då imorgon till frukost... salt smör har jag upptäckt, danskt märke, något dyrare men GOTT...

Reg.datum
    mar 2011

hva er äggmjölk?

2 ägg, 50 gr smör och 2-3 dl kokande vatten. Man vispar, eller tar snarare stavmixern, äggen och smöret och häller på kokande vattnet medans man mixar. Det blir en god dryck som kan smaksättas med litet olika saker. Går även bra att ha i kaffe istället för grädde. Mättar bra och är 0 KH.

Men med salt smör och cacao smakade det ännu värre ) Tills jag hällde i litet grädde då gick det. (men med grädde är det kh i!)

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

hihi, men mindre än bara grädde;)

Reg.datum
    mar 2011

takk, det skal jeg prøve

det bästa recepten är nog uppfunna av misstag, även denna:

jag ville testa äggmjölk med kaffe, jag dricker inte kaffe men gillar Latte macchiato, litet kaffe med mjölk/grädde och socker. Kallt (eller varmt). Inte så mycket kaffesmak men det passar mig.

Så jag gjorde en portion äggmjölk och en kopp kaffe. första koppen latte blev god, litet sötningsmedel hade jag i eftersom jag inte ville chocka mig för hårt med något odrickbart Det blev alltså 1/4 del kaffe och resten äggmjölk. Sen hade jag litet äggmjölk kvar så jag hällde i litet av resten av kaffet, det var nog hälften kaffe, hälften äggmjölk. Men jag ville ha den varmare så jag satte den i mikron.

Ja, då blir det äggstanning... på med mixerstaven och nu har jag en HÄRLIG latte som har en skön gräddig och krämig konsistens!

MUMS, det kommer jag att göra oftare blir väl testa hur länge det ska vara i mikron osv men det gör inget. Blir nog latte i e.m. också, får jag i mig smör och gott och mindre o mindre sötningsmedel hela tiden tills jag klarar att dricka den utan!

Reg.datum
    maj 2010

Härligt! Försök nu komma på hur du ska få i söt hasselnötsmak i latten och du blir "hero of the month"

söt= sötningsmedel förstås. Hasselnöt. hmmm det får jag fundera på..... finns det hasselnötssmakämnen tro...

Sidan 1 av 8 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •