Sidan 1 av 14 1 2 3 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 140

Ämne: ? .lina 2012 ?

Reg.datum
    mar 2011
    Blogginlägg
    30

? .lina 2012 ?

hej! jag är en 32årig tjej som vill gå ner 30 kilon. låter tufft!
    har förr gått ner 25 kilo med ViktVäktarna men har sen under flera år gått upp allt igen...

jag har hållt på med LCHF sen februari. det har haft en enormt positiv inverkan på min
    krångliga mage, som aldrig mått så bra förr - men vikten går det lite sisådär med.
    här är min viktresa hittills:

V01: -0,9 kg / totalt: -0,9 kg
    V02: +0,4 kg / totalt: -0,5 kg
    V03: +-0 kg / totalt: -0,5 kg
    V04: +-0 kg / totalt: -0,5 kg
    V05: +-0 kg / totalt: -0,5 kg
    V06: -1,1 kg /totalt: -1,6 kg
    V07: -0,6 kg /totalt: -2,2 kg
    V08: +0,4 kg /totalt: -1,8 kg
    V09: -0,6 kg /totalt: -2,4 kg
    V10: +0,7 kg /totalt: -1,7 kg
    V11: +0,3 kg /totalt: -1,4 kg
    V12: -0,9 kg /totalt: -2,3 kg
    V13: invägning nästa måndag

(jag uppdaterar med nya resultat alltefter)

man ser på vecka 6 att jag börjat ha koll på att försöka äta under 20 kolhydrater/dag.
    men jag känner att jag kommer behöva lite hjälp, jag har inte helt koll på alla siffrorna,
    för alla livsmedel står inte med i tabellen jag använder -- finns det någon bra sida eller
    program som man kan mata in allt och så räknar den ut det åt en?

jag skulle verkligen uppskatta all input och hjälp jag kan få här. mycket bra forum! inspirerande

ok, matdagboken startar från och med idag:

Reg.datum
    mar 2011
    Blogginlägg
    30

SV: + .lina's matdagbok +

Söndag 20 mars 2011

09:00 frukost
    - 2 kokta ägg med en klick Bregott (0,5kh/100g) och örtsalt
    - 2 ihoprullade skinkskivor med 1 msk Skagenröra (2kh/100g)
    - 1 kopp kaffe med 1 msk Cocosa och lite 40% grädde

13:00 mellis
    - 50g ölkorv (1kh/100g)

15:00 lunch
    - 5 fläsksvålar
    - 1/2 ruta Lindt 85% choklad (46kh/100g)
    (allt ovan under tiden jag väntade på att maten blev klar, var lite småhungrig hungrig då vi var på husvisning och inte kunde äta i vanlig tid)
    - 1 liten flaska cola zero
    - sallad med 2 ägg + 80% majonnäs (3,5kh/100g)

20:00 middag
    - 3 mellanstora bitar fläskfilé
    - sås på 1 dl 40% grädde och 100g Cantadou Vitlök (3kh/100g)
    - sallad
    - 1/2 ruta Lindt 85% choklad (46kh/100g)

Vatten: minst 1,5 liter

hur många kolhydrater skulle ni uppskatta detta till? jag räknade cirka 15 men jag är rädd att jag kan vara lite fel ute?
    gonatt ;D

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

svårt... är skagen hemmagjord?? Hur många kh har ölkorven?? Choklad är galet olika...sallad med 2 ägg, låter inte så mättande och sallad kan ju vara väldigt varierande kh oxå. Cantadou vill jag minnas har mycket men det står på förpackningen va?? Lycka till=))

Reg.datum
    feb 2011

Välkommen och lycka till...och grattis till att det rör sig neråt även om det går sakta

Reg.datum
    mar 2011
    Blogginlägg
    30

mctrollet, tack för hjälp - jag uppdaterade med lite mer information, så blir det kanske lite lättare
    jag har lite svårt att uppskatta hur många gram t.ex. en msk smör väger, kanske nån annan har rutin och vet?

evise: tack! jag är rätt pepp, hoppas kunna lära mig ett och annat här! har ingen annan omkring mig som
    LCHF:ar så ibland kan det bli lite ensamt och vilset ;) jag har lite press på mig från en tjej på jobbet som inte tror
    på denna dieten, som istället går på gym varje dag och äter typ bara sallader och bakverk. vi väger ungefär lika
    mycket och båda försöker gå ner i vikt, så jag måste representera LCHF nu ;D

jag hade iaf gått ner 0.6kg denna veckan. inte supermycket men jag är definitivt nöjd, mitt mantra är "allt negativt är positivt"!

mellan en halv och en hel kg per vecka är normalt. Och var glad för det, skinnet hinner då krympa också!

Hur mycket smöret väger spelar inte så stor roll, den kan du ändå räkna som noll kh.
    Tycker du ska skippa chokladen, annat än kanske en ruta per vecka. Även colan skulle jag skippa. Även om den inte innhåller kh, så ger den dig sötsug och blir du inte av med sötbehovet.

Ta aromsmör till köttet ist för gräddsås (men det går bra ibland med gräddsåsen) det fungerar nog bättre!

Lycka till och försvara inget. Du kommer att må bättre i längden än dom!

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

15 låter rätt... om du åt hela såsen själv... strunta i chokladen ett tag och light drycker, dom håller bara kvar sötsuget. Lunchen ser klen ut, ät mer smör;) Lycka till=)

Reg.datum
    jan 2011

Jag tycker också det ser ut som att du behöver äta mer vid varje tillfälle. ät kött fisk skaldjur kyckling och ägg med smör till varje måltid tills du är mätt så behöver du inte räkna

Reg.datum
    mar 2011
    Blogginlägg
    30

tack för svar!!!

lightdryck dricker jag nog högst en gång i månaden numera, så det är inga problem,
    jag blir inte triggad till att äta mer sött av den. den mörka chokladen är så små mngder
    och så lyxigt att jag kommer dra ner på den, men inte sluta helt. uppar till 90%ig också.

dagens mat:

Måndag 21 mars 2011

07:00 frukost
    - 2 kokta ägg, mosade med 1msk Bregott och örtsalt
    - 1 skiva rökt skinka med 1/2 matsked mjukost (2kh/100g)
    - kaffe med 1 msk Cocosa och 1/2 dl 40% grädde

09:00
    - jasminté (utan mjölk)

11:00
    - en babybel

12:00 lunch (ätes ute, så klent utbud)
    - pocherad vit fisk med räkor och vitvins-gräddsås
    - grönsallad med fetaost

15:00 fika
    - 1 latte med lättmjölk (det enda dom har på jobbet, kanske får köpa med mej grädde)
    - 1/5 ruta Lindt Excellence 90%

och nu ska jag åka hem till en god vän jag inte sett på lääänge, och äta tapas - ostar, lufttorkad skinka, oliver etc.
    får fylla i och redovisa i efterhand. kanske slinker med ett halvt glas rödvin också

edit:

18:30 middag - tapas
    - 1 glas rött vin (hon hade redan hällt upp och ville skåla för oss hehe. GOTT.)
    oräknade mängder av:
    - lufttorkad skinka
    - salami
    - brie
    - ölkorv
    - baba ganough
    - sparris med bacon och parmesan
    - gröna oliver
    - några små vindruvor
    - några små bitar galiamelon

Reg.datum
    feb 2011

Sallad och bakelser, låter som ett väldigt plågsamt sätt att gå ner i vikt...men hoppas hon lyckas ändå! Att du kommer att klara det är jag heeeeelt säker på ;D

Sidan 1 av 14 1 2 3 11 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •