Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 140

Ämne: ? .lina 2012 ?

Reg.datum
    mar 2011
    Blogginlägg
    30

SV: + .lina's matdagbok +

tack för förtroendet ;D ;D ;D uppskattas! det frambringade en hjord glada valpar!

igår åt jag vad som bjöds på - rätt lätt med tapas - men det slank ner ett glas rött och några druvor.
    men med tanke på att jag inte träffat min vän sen november så var det tillfälle att fira ;) nya duktiga tag nu.

dagens mat:

07:30 frukost
    - 2 kokta ägg mosade i smör och örtsalt
    - 1 tsk dillkaviar (1kh)
    - kaffe med cocosa och grädde (1kh)

12:00 lunch
    - 2 skivor fläskfilé
    - 50g kryddsmör med lite chili och soltorkad tomat (1kh)
    - 50g vanligt smör
    - sallad
    - vatten

- 1 bit "skrattande kon" (1kh)
    - 1 latte med lättmjölk (5kh) (note to self: ta med grädde till jobbet)

fika & middag fyller jag i sen. kom gärna med förslag på en god middag som kompletterar det jag ätit nu.

edit:

18:30
    - 1 ölkorv
    - kaffe med Cocosa, whiskey och lite vispad grädde (1kh)

20:00 middag
    - kyckling-nuggets a la LCHF med fläsksvålar som panering
    - Lallerstedts äppelcurry (4kh)

Reg.datum
    jan 2011

Välkommen!!! Vilka söta valpar! Du får fortsätta skriva ett tag om vad du äter. Ska bli kul följa på din resa!

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Du är redan uppe i 9kh... så kött o smör? ;)

Reg.datum
    mar 2011
    Blogginlägg
    30

hahah uääää, nej jag kommer bli less om jag bara kör köttsmör ;D en gång om dagen räcker!

kanske smörstekt kycklingfilé med typ 100g getost (1,5kh)? serverat med 200g broccoli (4kh) med smör.
    för då håller jag mig under 20kh ändå. om jag behöver mer fett kan jag köra en kopp té med Cocosa.
    låter det bra? vill kunna hålla någorlunda "normal" kost med lite grönsaker

Reg.datum
    mar 2011
    Blogginlägg
    30

uff, vilken hjärtklappning jag har ikväll :/ inte kul. jag har ju hållt på med under-20-kolisar ett par veckor nu,
    är det vanligt att man får tillbaka ketos-biverkningar fastän man har skött sig någorlunda bra?
    har ett så obehagligt tryck över bröstet, och blir lite stressad... har varit lite extra trött under dagen också.
    känns som att jag inte blir riktigt mätt, trots att jag försöker få i mig mycket smör/kokosfett.

har kollat runt på andras matdagböcker och det verkar vara en så ensidig och repetetiv kost - ägg och
    bacon till frukost, en skral lunch och sen kött/smör till middag... är det verkligen så man måste göra? :/
    jag som alltid älskat fantasirik och lyxig mat, finns det någon på detta forumet som har lyckats piffa upp
    LCHF-kosten och ändå gå ner hyfsat snabbt, eller är receptet på framgång&nedgång helt enkelt monoton?

jag är verkligen tacksam för att jag har hittat ettställe där jag kan ställa sånahär frågor <3 det behöver jag.

gonatt gott folk

Reg.datum
    feb 2011

Ägg och bacon till frukost och en skral lunch behöver man inte alls äta. Du kan äta va du vill till frukost, hamburgare med ost och bacom om du vill, eller smetana med kanel och ett par kota ägg med smör.....elelr precis vad du vill. Och likadant till lunch, hitta dina egna favoriter och ät det men det verkar som att de som klarar det bäst är väldigt restriktiv med kolhydraterna och ser till att äta sig mätta och att mängden fett är ganska så avgörande.

Nu äter jag inte detta föratt gå ner i vikt så jag är egentligeningen expert men läser alla trådarna som handlar om de som behöver hjälp och budskpet är rätt klart

De där övergångsbesvären verkar komma och gå den första månaden så håll ut!

Jättegulliga valpar ;D

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Tycker inte min mat är monoton, verkligen inte... blir skral lunch eller middag för att jag helt enkelt inte är lika hungrig längre... ligger på max 10 kh och älskar att laga mat=))

Reg.datum
    mar 2011
    Blogginlägg
    30

evise: mmm jag antar att man måste testa sig fram till sin egen variant jag har alltid varit mer åt det söta
    hållet med frukostar - grekisk yoghurt med honung, juice, knäckebröd med kaviar... så det är lite kämpigt att
    hitta ersättning nu som jag inte känner blir för "matig", det är svårt att få ner. min största utmaning blir att
    skippa sötningsmedel, för utan en "plipp" i, så får jag bara inte ner mitt kaffe eller té. men motvilligt måste
    jag nog bita i det [s]sura[/s] beska äpplet och iaf TESTA minst en vecka. uck. hehe. kanske nästa vecka ;)

mctrollet: wunderbar! då ska jag ta mej en titt i din tråd och inspireras! och kolla vidare i andras också.
    ska ge mej fanken på att bli pepp ;D

vinkevink!

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Har du provat äggmjölken till frukost? med starkt kaffe eller vaniljpulver eller... sött är ju inte det bästa till frukost... kokta ägg mosade i skirat smör??

Reg.datum
    mar 2011
    Blogginlägg
    30

asså, äggmjölk... hehe. bara namnet har avskräckt mig hittills... MEN jag blev ju positivt överraskad
    av kokosfett så säger du att det är OK så kanske jag vågar testa till helgen ;D

här är dagens skörd:

Onsdag 23 mars 2011

07:30 frukost
    - 2 skivor skinka + 2 skivor ost + smör, i rullar
    - kaffe med Cocosa & lite grädde (2kh)

11:30 lunch
    - köttfärsröra från buffé (okänt innehåll, vi säger 5kh?)
    - sallad
    - fetaost (1kh)

(det ser ut att vara mycket sallad men det ligger färs under)

15:30 fika
    - en riktig barista-latte (ingen aning, men baristamjölk är ju extra fet, så kanske 5kh?)

17:30 mellis
    - några tuggor ölkorv

19:30 motion
    - 30 minuter promenadband, rask takt

20:15 middag
    - omelett på smörstekt kyckling, 1/2 ölkorv, 1/2 paket bacon, 2 ägg

har druckit minst 2 liter vatten också

har jag missat några kolhydrater i uträkningen?

Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •