Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Legymsallad?

Reg.datum
    feb 2011

Legymsallad?

Hur kan legymsallad bara innehålla 1 g kolisar per 100 gram sallad? Var tvungen att hitta ngt snabbt och lätt i affären idag och av en slump hamnade jag på hyllan för sån varor och såg att legymsalladen knappt hade några kolhydrater, den är ju full med morötter och ärtor och annat.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

SV: Legymsallad?

konstigt...

Reg.datum
    feb 2011

Nä, jag tänkte väl det! Kollar jag via nätet så anger Rydebergs att den innehåller 7 g kolisar per 100 gram...men på asken står de 1 gram. Har kollat flera gånger om det är jag som är blind eller 8)

Jag ska slänga iväg ett mail till dem.

Reg.datum
    feb 2011

Hmmmmm....fick precis svar från Rydebergs. Det står rätt på förpackningen säger dem, och fel på nätet.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Då måste man ju ändå tro dom?? Kanske är väldigt lite morötter?? ;)

Reg.datum
    maj 2010

Hmmmmm....fick precis svar från Rydebergs. Det står rätt på förpackningen säger dem, och fel på nätet.
    Svara att du har en ovanligt sjukdom och kolhydrater kan vara dödligt för dig, så får vi se om dom dementerar det svaret ;)
    Annars kan det inte vara mycket morötter och ärtor i den salladen. Vad är den mer baserad på?

dom kanske har kh innehållet på spadet. Eller vad det nu är. jag vet knappt vad legymsalladen är

Reg.datum
    feb 2011

Det var en hel del morötter och ärtor i och även lite äpple om jag inte minns fel. Tycker det låter väldigt konstigt med baar 1 g kolhydrater. Jag ska fråga dem igen sen när jag har tid

De hade tydligen redan ändrat på webben

Näringsvärde per 100g:

Proteinhalt <0,5g
    Kolhydrathalt 1g
    Fetthalt 31g
    Energivärde 1200 kJ/300 kcal

Kanske ngn som känner sig hågad att orka räkna själv om man skulle ha gjort sin egen legym?
    Så här ser deras innehåll ut

Ingredienser:

Morötter (32%), vegetabilisk olja, ärtor (15%), bönor (7%), äpple (6%), äggula, senapsfrö, salt, socker, ättika, konserveringsmedel (kaliumsorbat, natriumbensoat), förtjockningsmedel (guarkärnmjöl, xantangummi), surhetsreglerande medel (citronsyra), kryddor

Reg.datum
    feb 2011

Jag har funderat över samma sak jag med!!
    Tyckte också att det var väldigt konstigt att stod att det var så lite kolhydrater med tanke på innehållet! :o
    Köpte en sån en gång för att testa och den smakade verkligen som att den innehöll mer kolhydrater!! ;)

Reg.datum
    maj 2010

Det var en hel del morötter och ärtor i och även lite äpple om jag inte minns fel. Tycker det låter väldigt konstigt med baar 1 g kolhydrater. Jag ska fråga dem igen sen när jag har tid

De hade tydligen redan ändrat på webben

Näringsvärde per 100g:

Proteinhalt <0,5g
    Kolhydrathalt 1g
    Fetthalt 31g
    Energivärde 1200 kJ/300 kcal

Kanske ngn som känner sig hågad att orka räkna själv om man skulle ha gjort sin egen legym?
    Så här ser deras innehåll ut

Ingredienser:

Morötter (32%), vegetabilisk olja, ärtor (15%), bönor (7%), äpple (6%), äggula, senapsfrö, salt, socker, ättika, konserveringsmedel (kaliumsorbat, natriumbensoat), förtjockningsmedel (guarkärnmjöl, xantangummi), surhetsreglerande medel (citronsyra), kryddor
    Morot innehåller 8.7gr kolhydrater per 100gram. 32 gram morot innehåller med andra ord 2.78 gram kolhydrater bara där. Lägg därtill en massa kolhydrater i bönorna, ärtorna, äpplet, senapsfrön, sockern och ättikan & vi hamnar en bra bit över 1gr kolhydrater/100gr. Men givetvis är det smidigare att ändra innehållsförteckningen på en hemsida, än att dra tillbaka massor av burkar med felmärkt innehållsförteckning.

Dåligt! Dra iväg ett mail till och låt dom veta hur fel dom gör, samt vad det kan ställa till för oss lchfare

Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •