Sidan 2 av 17 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 165

Ämne: Lillnettan blir liten

SV: Lillnettan blir liten

Jaha, påskkalas med make, svärföräldrar och svåger med flickvän i går. Jag visste att vi skulle få grillat och hade med mig en hemmagjord skagenröra till alla ägg som också brukar finnas på påskbordet, så jag var helt lugn. Stackars svärmor hade dock hört på omvägar att jag åt LCHF och försökte slå knut på sig själv för att maten skulle passa mig bra, men hon hade nog inte riktigt koll på vad kosten innebar. Först trodde hon att det var en kost utan fett så hon satte en speciell skål framför mig med ägghalvor utan majonnäs, till exempel. ;D Efter middagen var jag så mätt att det nästan gjorde ont efter förrätt och huvudrätt med feta tillbehör (avocado, philadelphia, skagenröran...), men det var väldigt skönt att trots mättheten vara den enda som inte satt och halvsov i blodsockerdipp en stund efter desserten (som jag inte åt). Då kände jag verkligen en bekräftelse på att jag äter på ett bra sätt!

det var ändå väldigt snällt av svärmor att tänka på dig. Även om det blev litet tvärtom som vad som är meningen

Reg.datum
    apr 2011

Starkt gjort. Härligt att kunna unna sig något utan att panikkänslorna kommer krypande. Att må bra är ju det egentliga målet

Tack! Ja, svärmor är världens gulligaste - ska nog köpa henne en liten lchf-kokbok eller liknande. :
    Det bästa med den här kosten är ju att man inte behöver "unna sig". Jag åt som jag brukar, bara lite mer, och gick ändå ner ett par hg igår såg jag i morse när jag vägde mig.

Jag blir lite grinig... Har mens denna vecka och står stadigt still på vågen. > Jag vet att det är fullt normalt och att många har det så, men så fort jag inte går ner så känns det lite oroligt, jag börjar undra om jag har ätit fel fast jag inte vet om det etc. Nåja, jag mår jättebra och jag tror inte att jag äter annorlunda än tidigare; kanske har jag ätit mer rejäla frukostar med ägg för jag har hoppat över lunchen ett par gånger. Inte medvetet utan för att jag glömt bort den då jag inte varit hungrig.

Blir galen på vågen också, den visar olika beroende på var jag ställer den på golvet. :o Ställer jag den i hallen går jag direkt upp i vikt medan jag är tydligen himla smal i sovrummet... ;D

Hoppas på att komma igång igen nästa vecka och att detta inte är någon långvarig platå.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

nä, eländesveckan är inget att gråta för(viktmässigt iaf), ställ vågen på samma ställe då=))

Hahaha, jaa den står ju normalt i vårt pyttelilla badrum, men den är lite i vägen var den än står så ofta råkar man putta till den och då flyttar den sig ett par cm = ny vikt. : Vi måste ha ett väldigt ojämnt golv i lägenheten, eller vad det nu kan bero på. Det är mest jag som av ren nyfikenhet flyttar omkring den i olika rum, vilket ju låter lite sjukt såhär när jag tänker på det. ;D

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

haha... hitta minsta stället och väg dej där;)

Reg.datum
    apr 2011

Skaffa en ny våg eller låt den stå på samma ställe hur som helst så är det inte så himla viktigt om vågen visar ett kilo hit eller dit. När jag var yngre brukade jag skruva upp vågen så att den visade tre kilo mer för att jag på så sätt skulle lura mig själv till att jag behövde gå ner mer i vikt. Jag var inte riktigt klok på den tiden ätstörningar kan verkligen ställa till det i hjärnan på en.

Ha ha, va rolig du är som flyttar vågen! ;-)
    Jag har åxå mens på G å har "bara" gått ner 0.5 den här veckan... mutter morr... Men det är bara att köra vidare!
    Stor kram

Sidan 2 av 17 FörstaFörsta 1 2 3 4 12 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •