Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: LCHF-glass för glassmaskin

LCHF-glass för glassmaskin

Ett recept som jag har arbetat med och som funkar (iallafall i philips maskin).

3 äggulor
    75gram sukrin
    en skvätt vaniljessens
    2,5 dl mjölk
    2 dl grädde
    vispa ägg, sukrin, vanlij luftigt
    tillsätt mjölk under omrörning
    vispa grädden hårt... blanda ihop allt och häll i maskinen
    tillsätt efter 20min nötter choklad eller annat gott.

SV: LCHF-glass för glassmaskin

Åh, tusen tack! När jag väl får glassmaskin ska jag testa också om sukrin går att ersätta med en halv dl sprit (gör så att glassen inte bildar iskristaller), eftersom jag försöker använda sötningsmedel så lite som möjligt.

Åh, tusen tack! När jag väl får glassmaskin ska jag testa också om sukrin går att ersätta med en halv dl sprit (gör så att glassen inte bildar iskristaller), eftersom jag försöker använda sötningsmedel så lite som möjligt.
    Blev inga iskristaller men testa med sprit... själv undviker jag all alkohol :-)

Nej jag förstod det, men om man tar bort sötningsmedlet så kan det nog bli lite isig glass. Eller har du provat kanske? Vore ju trevligt om det funkade bara rakt av och man inte behövde ersätta sukrinet med något annat.

Jag tar bort mjölken nu och gör den enbart på grädde... då kan du minska sukrinet lite till. Testa utan och posta resultatet, jag har i det för att få lite godare smak på glassen.

Jag har köpt söterix från lchf-butiken, kan man ha det istället för sukrin tro!? ???

Jag har köpt söterix från lchf-butiken, kan man ha det istället för sukrin tro!? ???
    Det går bra.

Reg.datum
    sep 2012
    Den här glassen är heeeeelt fantastisk!!
    Jag gjorde den med bara grädde (ingen mjölk) och hade vaniljpulver i. Jag hade dock lite mindre grädde i och tog 3 matskedar sukrin i (37 gram för att vara exakt), måste säga att det var lite väl sött för min smak. Det måste bli jätte söt med 75 gram??!! Hur som helst, körde den i glassmasinen , den blev den godaste, krämigaste glassen någonsin. Jag älskar glass, har provat olika recept, men det här var det bästa by far! Men (en fördel) om man gör den på bara grädde blir den ganska mäktig, och man kan inte äta så mycket (säger glass-monstret jag) vilket är också bra tycker jag.

Älskar ni glass, prova denna!!
    Tack så mycket Krockofaxen

Reg.datum
    sep 2012
    Citat Ursprungligen postat av Lillnettan Visa inlägg
    Knep för att inte använda sötningsmedel: använd laktosfri grädde, den är mycket sötare i smaken och räcker lååångt för sötman

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •