Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 42

Ämne: Bacon

Reg.datum
    jul 2010

SV: Bacon

När du använt din gjutjärnspanna-olja in den med matolja el liknande innan den åker in i skåpet.
    Diska den inte med diskmedel. Så kanske inte baconet fastnar
    Tips e ju att slänga i lite smör när du steker bacon med, baconet får jämnare å finare färg! Sen så betyder ju inte det att baconet drar åt sig mer fett bara för det, utan som sagt för jämnare å finare färg (men om de skulle vara så så ska vi ju inte oroa oss för lite extra fett, eller hur? )

Reg.datum
    maj 2011

Jag diskar bara ur stekpannan med varmt vatten.
    Nu är mitt bacon nästan slut redan, måste köpa mer igen.

Reg.datum
    jan 2011

Lägg i baconet i kall panna då brukar det inte fastna.

Reg.datum
    jan 2011

Dåligt sätt om man ska steka flera omgångar.. tar ju timmar innan man är klar å pannan blivit kall emellan

Reg.datum
    jan 2011

Dåligt sätt om man ska steka flera omgångar.. tar ju timmar innan man är klar å pannan blivit kall emellan
    Nej då efter första stekningen har du ju mycket fett i pannan då fastnar det inte lycka till och jag tycker du ska pröva

Reg.datum
    maj 2011

Tulips bacon är det enda som jag fått att fastna, tror nog att det beror på att det är tunt som papper.
    Det bacon jag köper i lösvikt är inte alls lika tunt. ;)

Reg.datum
    mar 2010

Idag var jag i saluhallen här i Göteborg och handlade kött. Då köpte jag bacon i lösvikt från Signal & Andersson, det är nog den bästa jag hittat och dessutom relativt billigt. 30kr för ett halvt kilo.
    Detta måste kollas upp! Antar att du menar stället vid kungsportsplatsen? Det är skivat hoppas jag?

Reg.datum
    maj 2011

Idag var jag i saluhallen här i Göteborg och handlade kött. Då köpte jag bacon i lösvikt från Signal & Andersson, det är nog den bästa jag hittat och dessutom relativt billigt. 30kr för ett halvt kilo.
    Detta måste kollas upp! Antar att du menar stället vid kungsportsplatsen? Det är skivat hoppas jag?
    Ja, precis. Skivat bacon är det, köper det hos S.O Larsson i saluhallen.

Reg.datum
    mar 2011

Konstigt att du får Tulips bacon att fastna! Jag äter nästan bara det och steker i gjutjärnspanna. Får det aldrig att fastna.
    Sbk kanske ;)

Reg.datum
    maj 2011

Konstigt att du får Tulips bacon att fastna! Jag äter nästan bara det och steker i gjutjärnspanna. Får det aldrig att fastna.
    Sbk kanske ;)
    Jag har gasspis och gjutjärnspanna, kanske blir den varm snabbare på gasspis och därför fastnar det tunna baconet lättare. ???

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •