Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: kramp i benen av alkohol-är det normalt?

Reg.datum
    feb 2011

SV: kramp i benen av alkohol-är det normalt?

Har nu i helgen druckit vin 4 dagar i rad....dock inte mer än ett par glas.....och igår tog sonen studenten och då blev det några glas till men ingen kramp....men jag var nog med att dricka rejält med vatten så det verkar hjälpa

Reg.datum
    maj 2011

Jag har för tillfället väldiga problem med kramp i benen nattetid o jag har inte druckit alkohol. Då tolkar jag det som vätskebrist då?

"
    Magnesium

En del får vadkramper när de börjar med lågkolhydratkost. Det är vanligen övergående, men en del upplever snabbare lindring med tillskott av magnesium. Inte sällan upplevs magnesiumtillskott hjälpa även vid ”restless legs” / myrkrypningar i benen nattetid.

Det kan vara värt att testa då tillskott bör vara fullständigt ofarligt i dos enl nedan. Tyvärr är magnesiumbrist underdiagnosticerat då det inte finns något enkelt och säkert blodprov."

detta kommer från sidan
    http://www.kostdoktorn.se/rekommenderade-halsoprodukter

Reg.datum
    maj 2011

Aha, jag äter Pikasol varje dag men det kanske inte är tillräckligt med magnesium i dem. Är verkligen novis på kosttillskott o sånt, har aldrig hållit på med sånt...

Reg.datum
    jan 2011

Bra tips, jag får skylla på kramp när dom blir ostadiga! ;)

Är det kramp i munnen när den börjar sluddra (den, för jag sluddrar inte!)?

Reg.datum
    maj 2011

Ja så måste det ju vara, såklart. När munnen börjar sluddra har den magnesiumbrist eller vätskebrist o vätskebrist botas bäst av vätska = en klunk vin till. ;)

Reg.datum
    maj 2011

gohper o mums: HAHAHAHAHAHAHA :-X

Reg.datum
    apr 2011

"
    Magnesium

En del får vadkramper när de börjar med lågkolhydratkost. Det är vanligen övergående, men en del upplever snabbare lindring med tillskott av magnesium. Inte sällan upplevs magnesiumtillskott hjälpa även vid ”restless legs” / myrkrypningar i benen nattetid.

Det kan vara värt att testa då tillskott bör vara fullständigt ofarligt i dos enl nedan. Tyvärr är magnesiumbrist underdiagnosticerat då det inte finns något enkelt och säkert blodprov."

detta kommer från sidan
    http://www.kostdoktorn.se/rekommenderade-halsoprodukter
    Har också läst att magnesium ska hjälpa. En del skriver att man bör ta Kalcium ihop med Magnesium.
    Läste också om en finsk lchf doktor som rekommenderade 1 tesked havssalt upplöst i ett glas ljummet vatten innan sänggående mot kramper i benen.

MattiasH Gäst

Hade en rejäl whiskey-fylla igår.

Vaknade av kramp i ena vaden inatt.

Så...

Reg.datum
    mar 2011

Här är en till som haft kramp inatt. ??? Vojne vojne.....
    Drack en hel del rödvin igår. Säger som nån skrev att det har jag inte haft sen jag var gravid för en 18-19 år sen. Man är inte så kaxig när det sätter in.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •