Sidan 1 av 21 1 2 3 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 205

Ämne: Dax att ta tag i fläskberget.

Reg.datum
    apr 2011

Dax att ta tag i fläskberget.

Hallåhej!

Nu är det dax för mig att ta tag i fläskberget. Har vi tre tillfällen tidigare gått ner 20-25 kilo med hjälp av pulver. De två första tillfällena spolierades av två fantastiska grabbar som nu är 9 och 7 år. Det tredje tillfället spolierades av massor med godis, chips, mackor och annat kolhydrat späckat, det var väl iofs till "hjälp" de två första gångerna oxå. 4 år lyckades jag hålla vikten givetvis behövde jag ta till soppor med jämna mellan rum för kilona kom ju smygande. Jag är socker beroende av stora mått. Jag är ibland rädd för mig själv när jag går igenom skåpen i köket för sjunde gången samma dag, det kan ju ha dykt upp något gott där..........eller hur!!!??? Om jag låter bli godis så går det bra, tänker jag att jag bara ska ta en så upptäcker jag helt plötsligt att jag sitter med godis 101 i handen och förstår INGENTIIIIIING..... Så sjukt.

Jag fick tips av en kompis att läsa Skaldemans bok och sedan har jag läst det mesta som går att komma över på nätet. Hittade faktiskt några kokböcker med Lchf recept hemma hos mina föräldrar som jag bestämde att jag skulle ärva.
    I slutet på maj startade jag med Lchf och gick ner 5-6 kilo på 3 veckor, sedan kom en resa till New York emellan, hittade inte tillbaka till Lchf när jag kom hem. De kilon jag gick ner har givetvis letat sig tillbaka och några extra efter snart fyra veckors semester med fredagsmys nästan varje dag.

Från och med igår, eller kanske idag för igår var det ju ett födelsedagskalas som ställde till det, så ska jag under några veckor försöka hålla kolhydraterna så nära noll som möjligt. Sedan tänkte jag ta resterande kilon i sakta mak. Jag gissar att det kanske kommer att ta sin lilla tid att få fart på viktnedgången efter allt pulver dietande.

Trött på att vara en lagom tjock kvinna i mina bästa år, vill bli en lagom smal kvinna i mina bästa år.

Reg.datum
    jul 2011

SV: Dax att ta tag i fläskberget.

Det låter som en bra plan att låta det ta sin tid Har också kört med soppor tidigare men precis som dig gått upp allt igen, om man tar det lugnare så tror jag kilona håller sig borta Lycka till och välkommen hit!!

Reg.datum
    apr 2011

Tack!

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Välkommen!

Reg.datum
    jul 2011

Välkommen och lycka till!
    Jag hejar på dig och jag tror att du kommer att klara detta denna gång!
    Så länge du kämpar på och inte ger upp!
    Planera, planera, planera....då kan även du få fredagsmys å gå på kalas m.m., fast med tillåtna lchf saker iställer för att en massa kh skit åker ner i rena farten! Det är mitt tips iaf! ;)

Reg.datum
    apr 2011

Tack!
    Tyvärr är jag lite för sugen på kh fortfarande. Jag vet ju att det blir bättre om ett tag men det är så lätt att falla för frestelserna i början :o. I dag har hjärnan tagit semester, känns som jag har bomull i huvudet. Kanske beror det på att kh förådet börjar tryta, kände mig på liknande sätt förra gången jag provade.
    Jag har startat dagen med två köttfärsbiffar med vitlökssmör och några stavar sambalost, smaskens. Jag är ordentligt mätt men så vansinnigt sugen på något sött. Nu gäller det att hålla tungan rätt i munnen resten av dagen.

Ha en fin dag.

Reg.datum
    jan 2011

Välkommen hit stå ut bara det blir bättre om du blir riktigt sugen ta lite ost med smör på låter inte gott men gör susen mot sötsuget.

Reg.datum
    apr 2011

Efter lite farande i stan så blev det sallad till middag, minimalt med sallad och gurka. Massor med ost, skinka, räkor och dressing på CF och sambal. Mätt och belåten men fortfarande sugen på ett par nävar med godis ;D men jag fortsätter hålla tungan rätt i munnen och låter bli att lyssna på hjärnan.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

ja, ignorera hjärnan;)

Reg.datum
    jul 2011

fy vad ledsen man blir igentligen om man tänker på hur många det är som har gått på den där pulver bluffen....jag skäms nästan över att ha varit så blint övertygad om att det var en bra ide! just med herbalife åxå...det är ju snästan som en egen sekt haha..

jag håller med om att suget för godis sitter i länge...även fast jag personligen inte är så förtjust i smågodis..men jag märkte igår hur en twix låg och ropade på mig nere på ica....håller tummarna för dig! känner förresten igen mig i det du skriver i början.... det är så lätt att det kommer saker emellan :-) men nu får vi inte tillåta att det kommer fler saker som stör..nu satsar vi på oss själva eller hur!?

Sidan 1 av 21 1 2 3 11 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •