Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Asfridoras matdagbok

Reg.datum
    sep 2011

Asfridoras matdagbok

Dag 1 vecka 3

Vaknade som vanligt tidigt, dvs kl 4. > Kunde inte somna om så till sist steg jag upp och startade dagen med
    kaffe och äggmjölk Ratio: 2.1 kh: 0.3 g

Frukost:
    1 pkt bacontärningar och äggröra på 3 ägg (vatten istället för grädde) Ratio: 1.4 kh: 3.2 g

Igår morse tog jag vispgrädde till kaffet istället för äggmjölk samt hade som vanligt lite vispgrädde i äggröran. Döm om min stora förvåning när jag fick världens ballongmage. Undrar om jag reagerade på laktosen i grädden. Jag som aldrig har haft problem med mjölkprodukter förut! Hoppas att det bara är ett omställningsbesvär.

Reg.datum
    sep 2011

SV: Asfridoras matdagbok

Dag 1 vecka 3 forts

Lunch:
    Kaffe med äggmjölk Ratio: 2.1 kh: 0.3
    Köttfärsröra Ratio: 1.2, kh: 1.5

Middag:
    Baconlindad halloumiost, kryddsmör: Ratio: 1.6, kh: 2.6

Summa kh: 7.6

Ser väldans gott ut!

Vad sugen jag blir på att räkna mer nu, men det är så drygt när man inte har en hushållsvåg, att uppskatta och så.. Men imorgon ska jag baske mig försöka!

Reg.datum
    sep 2011

Vad sugen jag blir på att räkna mer nu, men det är så drygt när man inte har en hushållsvåg, att uppskatta och så.. Men imorgon ska jag baske mig försöka!
    Jag har faktiskt en hushållsvåg, men jag har inte plockat fram den! Efter alla bantningsdieter där jag har vägt all mat i tid och otid så inbillar jag mig att jag är rätt bra på att uppskatta (gissa?) vikten. Jag bryr mig inte om det inte blir helt rätt. Det viktiga är att jag får en uppfattning om Skaldemans ratio samt hur mycket kh jag äter.

Det är bara nu i början som jag tänker hålla på att vara så här "noga". LCHF innebär för mig att befria mig från allt det där nästan ångestskapande som jag förknippar med att banta.

Reg.datum
    sep 2011

Dag 2 vecka 3 (Gårdagens mat)

Frukost:
    Äggröra på 3 ägg (Valio laktosfria vispgrädde) och bacontärningar (140 g, dvs ett paket). Ratio: 1.6, kh: 4.3

Kaffe med äggmjölk Ratio: 3.3, kh: 1.1

Lunch:
    Fläskkarré med bea. Ratio 1.4, kh: 0.2

Kvällsmat:
    Köttfärsröra: Ratio: 1.2, kh: 1.5

Summa kh: 7.1

Är trött, vaknade redan kl 4 i morse. Det känns som om jag återigen går igenom omställningsbesvär nu när jag försöker mig på fakirdieten.

Jag har faktiskt en hushållsvåg, men jag har inte plockat fram den! Efter alla bantningsdieter där jag har vägt all mat i tid och otid så inbillar jag mig att jag är rätt bra på att uppskatta (gissa?) vikten. Jag bryr mig inte om det inte blir helt rätt. Det viktiga är att jag får en uppfattning om Skaldemans ratio samt hur mycket kh jag äter.

Det är bara nu i början som jag tänker hålla på att vara så här "noga". LCHF innebär för mig att befria mig från allt det där nästan ångestskapande som jag förknippar med att banta.
    Det har du helt sant i! Jag brukar kolla av vad jag ätit och vilken ratio det har lite då och då, bara uppskattningsvis men så länge mina uppskattningar ser bra ut enligt det så får det faktiskt duga! Tycker jag, fast när jag ser alla andras fina uträkningar blir jag våg-sugen.. Måste sluta med det!

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

sund inställning!

Reg.datum
    sep 2011

I morse fick jag sova ända till kl 4.20...

Dag 3 vecka 3 (Gårdagens mat)

Kaffe med äggmjölk Ratio: 3.3, kh: 1.1

Frukost:
    Äggröra på 3 ägg (ingen vispgrädde) och bacontärningar (140 g, dvs ett paket). Ratio: 1.4, kh: 2.2
    Orkade bara äta upp 2/3 av dagens portion.

Lunch:
    Köttfärsröra: Ratio: 1.2, kh: 1.0

Middag:
    Rester av både frukost och lunch eftersom jag inte orkade äta upp.
    Resten av äggröran från frukosten Ratio 1.4, kh 1
    Köttfärsröra: Ratio: 1.2, kh: 1.0

Summa kh: 6.6

Reg.datum
    aug 2011

Vad du duktig du är med maten och att räkna ut exakt hur många kh du äter.

Tummen upp för dig!

Reg.datum
    sep 2011

Tack Anna, jag behöver all uppmuntran jag kan få! Fast sådär noggrann tänker jag bara vara så här i början tills jag får kläm på det. Jag försöker ju mig på fakirkosten med så får kh som möjligt.

Igår var en riktigt tung dag. Jag kände mig så nere och orkeslös. Jag läste en massa på Kolhydrater i Fokus om LCHF och depressioner för jag blev riktigt orolig, så dåligt mådde jag. Efter en solig em som jag kunde tillbringa på balkongen läsandes Skaldemans Ät dig ner i vikt kändes det något bättre.

Sov till kl 5.45 i morse vilket är rekord denna veckan. ;D

Dag 4 vecka 3

Te Ratio: 0 kh: 0.3

Frukost:
    Äggröra på 3 ägg (ingen vispgrädde) och bacontärningar (140 g, dvs ett paket). Ratio: 1.4, kh: 2.2
    Kaffe med Valios laktosfria vispgrädde. Ratio: 4.8, kh: 1.6

Kaffe med äggmjölk Ratio: 2.1 kh: 0.5

Lunch:
    Tonfiskröra med majonnäs Ratio: 2.8 kh: 1

Te Ratio: 0 kh: 0.3

Middag:
    Fläskkarré med bea. Ratio 1.4, kh: 0.2

Summa kh: 6.1

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar