Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 27

Ämne: Mias Fröknäckebröd

Reg.datum
    okt 2011

SV: Mias Fröknäckebröd

Har mitt i ugnen just nu, jag satte in det igen på 50 grader för det hade inte blivit hårt.
    Men det är kanske så att det hårdnar när det kallnar... eller??

Reg.datum
    maj 2011

O så gott det blev! Hade bara rostade solroskärnor hemma men det blev kanoners. Nu slipper jag köpa dyr knäckefrömix från LCHF-butiken, tackar o bugar. O War, med parmesanost i kan det ju bara bli ännu godare, måste testas!

Reg.datum
    okt 2011

Men blir det hårt i ugnen eller när det har svalnat??

Reg.datum
    maj 2011

Mitt var hårt direkt, lät det stå en halvtimme på eftervärme. Jag smetade ut smeten så den täckte en normalstor ugnsplåt helt, så det blev väldigt tunt. Kanske blev din smet för tjock? Men låt det stå tills det torkat, dra upp värmen till 80 g o känn efter med jämna mellanrum.

Reg.datum
    okt 2011

Det har stått inne vääääldigt länge nu. Men jag smakade ett par bitar och Gudars skymning va goa de var!!!

Reg.datum
    jul 2011

anvande du ventilerad ugn? det gjorde inte jag och tror det ar dar problemet ligger...ugnen blev full med fukt och aterfuktade brodet nar det stod inne pa eftervarmen.

Reg.datum
    okt 2011

Kan vara det. La dem på galler nu och in i ugnen igen på eftervärme. Får se om det blir bättre.

Reg.datum
    aug 2011
    Blogginlägg
    2

Tror man måste lufta under träffning, mitt blev segt inte hårt men fortfarende gott

Reg.datum
    okt 2011

Detta blev mitt lordagsprojekt Hade visserligen varken solrosfron eller fiberhusk hemma men provade anda. Anvande linfron, sesamfron och pumpafron, tog sedan wars tips och hallde i riven parmesanost. Star i ugnen nu sa det ska bli spannande att se

Reg.datum
    okt 2011

Har gjort flera omgångar nu. Så himla gott!! Tog med ett gäng till jobbet och vips så var de slut!
    När jag har haft det i ugnen den tiden man skulle och när jag hade skurit dem i bitar så hade jag ugnen lite öppen på eftervärme och
    det blev superbra!!

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •