Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Frukosttips som inte är ägg och majjo :)

Reg.datum
    nov 2011

SV: Frukosttips som inte är ägg och majjo :)

kaffe med grädde
    fröknäcke eller nötbröd med smör ost.

Reg.datum
    aug 2010

Rysk yoghurt blandat med smetana samt några hallon.

Reg.datum
    sep 2011

Nån form av röra, tex tonfisk, lök, majonnäs och cremefraiche, eller med räkor i.

Jag brukar variera mig mellan äggröra och bacon, rysk yoghurt med smetana/creme fraiche och nöt/fröblandning eller någon form av LCHF-bröd. Bakade Valnötsbröd häromdagen, med mycket valnötter och linfrön i. Mättande och gott! Har även testat fröknäcke eller fröbröd. Jag gillar det skarpt!
    Frukosten är nog det svåraste med LCHF innan man vant om. Konstigt att man aldrig tröttade på sin gamla frukost, trots att man åt det dag ut och dag in innan.
    Man måste bara tänka om och lära om! Lycka till!

Stek nötfärs kvällen innnan och ställ i kylen under natten. På morgonen tar du ut den och äter den kall tillsammans med avokado och valfria grönsaker. Rödlök, isberg och tomat är supergott till.

Tack allihopa för alla svar! Vilken tur jag har som har er vänliga människor som gärna kommer med tips.

Tip of the day: Fuck breakfast at morning. Ät den på eftermiddagen istället.

Om man inte gillar/vill äta ägg på morgonen så är det väl bara att äta... Precis allt annat utom ägg? Förstår inte att det ska vara så svårt att komma på vad man ska äta på morgonen (om man ens vill/orkar äte på morgonen/förmiddagen) men när det kommer till eftermiddag och kväll så är det aldrig någraproblem att hitta på något nytt tydligen. Tänk likadant när som helst på dygner ni äter. Inget som är bra till middag, är dåligt bara för att man äter det tidigare på dagen.

Reg.datum
    dec 2011

Min favoritfrukost är avacodo inlindad i parmaskinka , ibland även någon god ost till t ex blå kornblomst. Funkar när som helst!
    /S

Reg.datum
    nov 2011

Jag upptäckte för idag Kokta ägg och Majonnäs. Vilket under! Fantastiskt gott!! ;)
    *är väldigt less på stekt ägg*

Bästa som finns på morgonen är.. Ingenting eller kaffe och sedan en rejäl PWO några timmar efter det och et tungt träningspass och sedan hem och äta 2 rejäla sittningar mat på eftermiddagen/kvällen

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •