Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Lussebullar?

Reg.datum
    dec 2010

Lussebullar?

Eller saffransbullar, vad ni vill kalla dom. Nån som har nåt bra recept? Jag tänkte testa att baka det nu med "Bakerix" och följa anvisningarna för "släta kardemummabullar", men lägga till filmjölk och lite bikarbonat för att få bättre höjd på dom. Har ett annat recept i huvudet oxå: det finns recept på "rostbröd" som jag tidigare gjort om lite, så det blev en mjuk pepparkaka. Det funkade! Kanske funkar det med samma recept fast slänga i saffran istället

Jag gillar att testa mig fram när jag baka, så jag får väl återkomma med lussebullarna jag ska baka NU ;D

CreamyCoffee Gäst

SV: Lussebullar?

Ja det får du återkomma med

Reg.datum
    dec 2010

Sådär! Då var lussebullarna bakade och jag ger det helt klart godkänt

Körde grundreceptet på "bakerix" (utan pumpakärnor) och lade till 0,75 dl sukrin, 25 gram smält smör med 1 pkt saffran, 0,75 dl filmjölk och 0,5 tsk bikarbonat utrört i 0,5 tsk ättiksprit. Jag fick ut 16 saffransbullar. Jag klickade ner smeten i muffinsformar, men man kan ju såklart forma dom till slätare bullar om man vill. Anstränger man sig extra mycket går det säkert göra dom som vanliga lussekatter med. Gott var det iaf, om än i sötaste laget för mig som är väldigt sötkänslig. Ska köra 0,5 dl sukrin nästa gång.

Så ni som äääääälskar lussebullar, testa detta!

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Tyckte den där mjuka pepparkakan lät spännande...

Reg.datum
    dec 2010

Jaaaa, den var god! Ska se om jag kommer ihåg receptet, eller om jag ev skrev ned det efteråt. Improviserar ju mycket och ibland glömmer jag anteckna receptet efter en lyckad kaka

Men återkommer med receptet om jag hittar det!

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

tack=)

Reg.datum
    dec 2010

Nej, hittar inte det receptet
    Men ska försöka baka det snart igen ändå. Har för mig jag följde receptet på rostbrödet som ska finnas här (tror jag). Jag bara lade till pepparkakskryddor och lite sukrin. Bakade det på samma sätt i övrigt som rostbrödet. OM jag nu inte minns helt fel. Testa ;)

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

haha, vore ju jättegulligt om du ville det=)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •