Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: varm choklad

SV: varm choklad

Om man absolut vill ha någt i kaffet rekommenderar jag sojadryck från tillverkaren Garant. 30 kcal, 4 gram protein, 2 gram fett och 0,8 gram kolhydrater/Dl är ett mycket bra värde.

Reg.datum
    nov 2010

Jag tycker det är goare med wiskey i kaffe jag, kanske inte jämt men i bland.

Reg.datum
    jan 2011

Soya är dåligt val

soya är inte något jag tycker är nyttigt, om det nu inte är fermenterad....

Reg.datum
    nov 2010

Jag har HELT slutat med soja!!!!! Hua mig!!!! Behandlat i bensin och påverkar hormonerna.

Ni får välja rätt produkt. Märket jag rekommenderade är bara rena sojabönor.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Garant... hmm... stort på mycket på kort tid... hinner dom med att vara så bra som sägs?? men nä, soja hade jag hoppat oxå... grädde vispad eller tillagad mättar fint tycker jag=))

Garant är bra skit. Du känner till och med på smaken att det inte är något hokupokus som det är i flertalet andra märken. Vill inte svartmåla något/några märken så inga namn nämnda, ni vet nog en del jag syftar på..

Reg.datum
    dec 2010

Har sagt det många gånger förr, men säger det igen: ÄGGMJÖLK is the shit!
    Låter ganska äckligt, men är väldigt gott. Det gör jag som chokladdryck!

Kör ett ägg + en äggula med mixerstaven i en shaker el dyl till ett fint skum. Äggen ska vara rumstempererade (jag brukar lägga dom i ett glas varmt vatten en stund om jag tar direkt från kylen). Ta en kastrull med 2-2,5 dl vatten och lägg i 25-50 gram osaltat smör och 2-3 msk kokosfett. När vattnet kokar och smöret smält så mixar du ned det i äggsmeten. Mängden smör/kokosfett anpassar du som du vill egentligen. Beror på hur mätt du vill bli. Naturell är den toppen i kaffet istället för grädde.

För smaksatt äggmjölk: när du mixar äggen så kan du ha i kakao/smält choklad och vaniljpulver. Kardemumma och kanel är oxå jättegott! Jag har till och med gjort egen pepparkakskrydda som jag kryddar den med. Vill du ha äggmjölken sötad så kan du ha i lite sukrin/stevia. Supergott, krämigt och mättande!

vad jobbigt du gör det
    jag lägger ett ägg i en hög bunke, lägger till ca 50 gr smör, (och 2 steviatabletter) och kör med stavmixer. Sen häller jag på ca 2 dl kokande vatten ur vattenkokaren medan jag kör stavmixern igen. Och sen en kopp kaffe däri. Klart.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •