Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: varm choklad

Reg.datum
    nov 2011

SV: varm choklad

Tänk vad manga olika varianter och asikter det finns! Men tack for alla svar.
    Men hjälp, jag anvander VÄLDIGT mycket grÄdde sedan jag började med LCHF! Jag har aldrig haft problem med vikten utan började med LCHF för att bli av med mitt sockerberoende och jag fullkomligt vräkr i mig grÄdde; i kaffet, maten, ja i allt! Kanske ska sänka nivan lite...

Reg.datum
    dec 2010

vad jobbigt du gör det
    jag lägger ett ägg i en hög bunke, lägger till ca 50 gr smör, (och 2 steviatabletter) och kör med stavmixer. Sen häller jag på ca 2 dl kokande vatten ur vattenkokaren medan jag kör stavmixern igen. Och sen en kopp kaffe däri. Klart.
    Haha, enda sättet jag läst att man ska göra den på... Men jag testar nog ditt sätt istället, för det var ju mycket enklare! Bara den blir lika krämig och god

Men visst smälter du smöret innan eller?

Nej, det smälts ju av kokande vattnet man häller på medan man mixtrar.

Och så lägger jag ägget i bunken utan skal såklart... läste om och det står litet konstigt där haha.
    jag gör en sak till, för att jag tycker om det, kör det hela utan kaffe 30 sek i mikron. då blir det litet äggstannigaktig, och det kör jag med stavmixer igen då blir den krämigare tycker jag. Men det är inget som behövs göras.

Reg.datum
    dec 2010

Men går det att mixa när smöret inte är smält? Haha, snacka om problem...
    Gjorde iaf en sats förut och då smälte jag smöret lite i mikron först. Sen hällde jag det i shakern med ägg och kokosfett och mixade. Det blev jättekrämigt! Tills jag hällde på vattnet, haha. Tror jag ska testa med två ägg nästa gång

okej, ska ta kort imorgon (om jag inte glömmer haha) hur det ser när man mixtrar ägg o smör Sen häller jag bara på vattnet...

Reg.datum
    dec 2010

Gör det! Kanske det blir krämigare om man gör så som du gör? Tack för att du lägger ned lite tid på mitt huvudbry ;)

har tagit kort, lagger in dom ikvall nar jag ar hemma!

Hoppas det blir klarare för dig nu hur jag gör

hoppsan dom blev visst litet stora om man klickar på dom

Reg.datum
    dec 2010

Haha, tack för den utförliga och bildliga beskrivningen! Jag testade igår, och det funkade ju! Men har mitt smör i kylen så det var liiiite väl hårt. Men efter 30 sek i mikron gick det finfint! Blev faktiskt godare när jag gjorde så! Tack tack ;)

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •