Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Kesella

SV: Kesella

Nu vet jag itne om du ät kille eller tjej. Men om jag tar mig som exempel så går jag ner ganska fort om jag ligger på runt 2500 Kcal/dag i intag. 98 Kilo, 186 lång, träningsnarkoman och man.

Reg.datum
    maj 2010

500kcal/dag i underskott ger dig en viktminskning på ca. ett halvt kilo i veckan och någonstans måste man ju dra gränsen för hur snabbt man vill gå ner, om man nu vill tappa vikt ö.h.t. Väger du 86,5 kilo så antar jag att du vill gå ner, och då ska du absolut inte försöka komma på sätt att få i dig mer kalorier. Du vill hitta din kalori in-balans när du nått din målvikt och inte innan. Fortsätt som du gör nu, för till slut kommer din nuvarande kost antagligen lägga sig på balans med hur mycket energi du gör av med, och då får du bestämma om du ligger på den vikten du vill göra eller om du ska äta mer eller mindre för att nå dina mål.

Vad jag märkt är att många hamnar ett par, tre kilon över sin målvikt för att stabiliseras där. Då måste man ju börja röra på sig mer alternativt äta lite mindre för att skala av den sista lilla vikten till sina uppsatta mål, men det är ett problem du får ta den dagen du nått dit. Var nöjd över att du hittat en kost som innebär en stabil viktminskning utan att behöva gå hungrig, och se vart du hamnar som du kör nu.

500kcal/dag i underskott är absolut ingen som helst fara, utan innebär en ganska stabil, lagom snabb viktminskning. Kör på!

Reg.datum
    jan 2012

Jag är tjej, 21 år =)

Vad skönt då fortsätter jag som jag gör =)

Okej! Precis samma som mig då, fast ett år yngre och motsatt kön ;)
    Gör det och lycka till!

Reg.datum
    jan 2012

Okej! Precis samma som mig då, fast ett år yngre och motsatt kön ;)
    Gör det och lycka till!
    ofan vet inte riktigt varför, men fick för mig du va äldre än mig, så kan det va

Men det var ju det jag menade. Jag är ett år äldre än dig

Reg.datum
    jan 2012

Men det var ju det jag menade. Jag är ett år äldre än dig
    Haha då hade jag rätt, fast fel Den du!

Haha

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen