Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Efterrätt, "sötsaker", snacks?

SV: Efterrätt, "sötsaker", snacks?

Det är sista meningen det handlar om

" att jag äter litet bär och feta mejeriprodukter IBLAND"....

tror det är något man måste jobba på

Reg.datum
    dec 2010

Det har du helt rätt i! Har man det som vana så blir det nog inte samma sak.

Reg.datum
    nov 2011

Jag undvek allt sånt i början. Till och med bär. Men nu har jag en hemmagjord glass i frysen gjord på grädde, hallon, turk-yoghurt och smält mörk choklad. Inget sötningsmedel. Kanongott! Men har ätit av den en gång bara. Glömmer bort att den ligger där. Suget efter sånt existerar knappt längre. Men jag äter bär 1-2 ggr i veckan till Smetana/fil/mascarpone och nötter. Känns fräscht

Jag har senaste tiden gått ner en del i vikt, så mig stör det inte alls att jag äter lite bär och feta mejeriprodukter ibland.
    Åhh, de lät gott!
    Vill du dela med dig av receptet tro?

Reg.datum
    dec 2010

Haha, jag måste verkligen lära mig skriva ner när jag improviserar! Ibland (rätt ofta) bara gör jag saker utan att tänka, å så blir det jättebra! Men jag är ju kock i grunden, så det kanske är därför jag gör det?

Jag vispade upp grädden lite så den blev krämig, sen i med yoghurten och vispa lite till. Sist hällde jag i smält choklad och tinade hallon och rörde runt ett par gånger med en stor slev. In i frysen och ja.... resten kan du ;)
    Har tyvärr inga mått, men prova dig fram till en bra konsistens och smak. Vill man kan man även ha i lite Sukrin eller så, om man vill ha lite sötma.

Reg.datum
    nov 2010

Är det nån av er som provat en sån där glassmaskin som dom gör reklam för på tv, tror att det OBH Nordicas maskin.

Reg.datum
    dec 2011

Torkad fläsksvål är jättegott och innehåller 0g kolhydrater och 79g protein per 100g!
    Bra om man vill ha ett substitut till chips, och det brukar stå bland chipsen i affären.
    De sorter jag har hittat innehåller tyvärr två E-ämnen, men det är bra om man bara vill synda lite någon gång ibland

Reg.datum
    feb 2011
    Blogginlägg
    1

Tycker man att fläsksvålarna kan va lite torra kan man göra en dipp på smetana/cf och precis vaaad som helst! SJUKT gott är med liiiiiiiiite sweetchilisås (INTE BRA JAG VET!) och sambal oelek!! Mmm starkt och gott

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •