Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vad har hänt med suget?

Reg.datum
    nov 2011

Vad har hänt med suget?

Och vad ska jag göra?

I början var jag hungrig, sugen och ville äta ordentligt.
    Nu kan jag på morgonen känna att jag är hungrig men ändå inte så att jag är
    sugen på att äta något. Efter kaffet såklart så har hungern försvunnit. :-\

Igår exempelvis, så åt jag en ostbit på morgonen och lunchen däremot var större och bättre.
    Sen när jag kom hem från jobbet så fanns inte hungern där ändå.
    Så det blev lite lax, gurka och ost.

Hur gör man?
    Många säger att man inte ska äta om man inte är hungrig. Men går inte kroppen då i svält?
    Vill bara vara säker på att jag gör rätt.

Och är detta vanligt?

SV: Vad har hänt med suget?

Nej, jag tror inte att kroppen går i svält - men däremot borde din kropp under alla omständigheter må och fungera bättre om du får i dig näringsämnena som maten innehåller. Pressa inte i dig mat om du inte är hungrig, men gör också medvetna val så att du ändå får i dig mat under dagen; du kan till exempel göra till en vana att äta först och dricka kaffe sedan så att inte kaffet tar bort dina hungerskänslor. Kaffe hämmar näringsupptaget av tex. C-vitamin så det är bara bra om du separerar måltid och kaffe.

Jag tror inte det är helt ovanligt att känna som du gör. Jag gör själv misstaget ibland också att dricka kaffe med grädde ett par gånger under dagen vilket tar bort min hunger. Visst, jag håller mig ohungrig men såå mycket vitaminer och mineraler i kaffe och gräddskvätt finns det inte förstås.

Reg.datum
    nov 2011

Okej, skönt att höra!

Jag har den där dumma vanan att jag efter morgonpromenaden med
    vovven alltid vill ha Kaffe och internet för att kicka igång dagen.
    Skulle det räcka att käka 1-2 kokta ägg till frukost?

Nee, det är ju inte det. Mest koffeinberoendet som mår bra att kaffet. ;P

Reg.datum
    dec 2010

Gör äggmjölk att ha i kaffet. Ägg innehåller ju typ allt så..
    Du kan ju smaksätta den med starkt kaffe och ta som frukost? Det gör jag om jag inte är hungrig. Mättar bra i många timmar!

jag vaknar, gör morgonbestyren och tar mig en kopp te eller två (brunfärgat vatten inget annat i) och sen efter en stund gör jag äggmjölkslatte. Det står jag mig på till lunchen. Nu är det helg, jag steg upp kl 7 och först halv elva tog jag "frukostlatten". Innan var jag helt enkelt inte hungrig. När jag jobbar (tråkjobb) blir jag sugen tidigare. Inte riktig hungrig men tyvärr dricker jag latten då tidigare.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •