Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 33

Ämne: En helt ny Livsstil

Reg.datum
    nov 2011

En helt ny Livsstil

Många kommenterar min start med Diet, men jag kallar inte detta en diet. Jag kallar det livsstil.
    Jag vill inte hålla på med detta i 5 veckor och sen återgå till det gamla, utan detta skall fortsätta
    så länge jag bara kan göra det.

Jag blev inspirerad av en kompis till mig som jag inte sett på flera månader och när jag såg henne så hade
    hon blivit så liten. Säkert gått ner 20 kg. Det var ofattbart och då bestämde jag mig. I den sekunden
    så visste jag att nu "jä*lar".
    Jag har i mina yngre år fixat detta, jag gick då ner 20 kg, genom att börja motionera och tänka på vad jag äter, sen blev det VV, sen tog jag de sista kilona med hjälp av läkemedel. Men jag har tyvärr jojobantat så länge så nu vill jag ner och stanna där.

Jag kan bara konstatera att denna livsstil passar mig utmärkt. Jag är piggare, gladare, jag har mer energi. Jag är inte lika trött. Jag har bara upplevt positiva saker. Helt fantastiskt.

Däremot har suget/hungern lagt av lite igår och idag. Men jag ska försöka få i mig något riktigt bra. Jag ska ta med tonfisk till jobbet.
    Jag jobbar på Max hamburgerrestauranger så det är svårt att låta bli något av de vi serverar. De första 2 dagarna var jobbigast. Men nu kan jag om jag blir sugen ta några skivor gurka och Umami dressing eller Bea. Ska försöka ta med några nötter också om suget sätter sig in.

I april förra året så opererades jag för Crohns då man tog bort en bit av tunn och tjocktarm. Efter min återhämtning kunde jag återigen äta i princip allt. Så då gick jag upp de kilon jag förlorade under våren då jag var som sämst med sjukdomen. Och jag mådde inte bra. MEN med LCHF måste jag säga att min sjukdom blivit så mycket bättre. Jag har inte ont i magen, och tarmen funkar perfekt! *lycklig*
    Jag tar fortfarande mina mediciner men maten har hjälpt otroligt.

Så nu ska jag fixa detta. Konstigt nog sitter mina arbetsbyxor inte lika tajt något mer men jag blir konfunderad om jag bara tror det eftersom vågen säger att jag står still. Har varit dum och inte mätt mig när jag startade, men jag ser förändringen i spegeln. Kan det vara så?

Jag är iaf FULLT motiverad och jag kommer fixa detta!!
    Tack för ett bra forum med mycket bra människor med otroligt kunskap som de vill dela med sig av.

Reg.datum
    dec 2010

SV: En helt ny Livsstil

Håller fullständigt med dig, detta är INGEN DIET! Jag blir förbannad på folk numer, som säger att jag går på en diet. Nej, detta är mitt liv, min livsstil! Inget konstigare än de som äter allt det jag låter bli. Att vara vegetarian är ju ingen diet, utan en livsstil som de har valt! Samma med LCHF.

Och visst kan det vara så att din kropp har förändrats, även om vikten inte gått ned på vågen! Helt klart! Men det är bara att fortsätta så ska du se att kilona börjar droppa sen. För mig tog det ju 11 veckor innan det började hända riktigt stora saker på vågen. Kör hårt ;)

Reg.datum
    aug 2011

LCHF FOR LIFE! 8)

Reg.datum
    nov 2011

2 veckor sen. :)))

Jag var nervös för att väga mig och jag tänkte skita helt i det.
    Men jag ställde mig på vågen och -1 kg sen 22. Så -1 kg på 6 dagar är helt okej. Kanske det börjar gå neråt nu?
    Tänk att man som människa inte kan glädjas utan jag tänker först: "Yeeej, YES.. Helt fantastiskt underbart!!" Sen kommer:
    "Tänk om vågen ljuger? Det är ju en äldre våg, inte digital utan en som snurrar..."
    Men samtidigt om den visat +2 kilo för 2 veckor sen så måste den ju funka..

Johanna, SLUTA oroa dig och njuuut. ;)
    *försöker intala mig själv*

Idag ska jag mäta mig.. *dumma mig som inte gjort det innan*
    Men nu så!
    Sedan hoppas jag att det syns på vågen för min kära syster.
    Hon har inte gått ner ett kg sen vi började. Hoppas det syns för annars tror jag det slår negativt på henne.
    Vi gör ju detta tillsammans.
    *ber till våg-guden* ;)

Morgonhungern finns inte alls. Och igår åt jag Kött... Jag hade sånt sug efter bacon.. Jag tror jag måste lägga till det.
    Jag känner mig ledsen samtidigt för att jag har så starka åsikter och gör allt för djurens skull. Men kroppen skriker efter det.
    Och speciellt nu!
    Är jag dum?

:-[

Reg.datum
    dec 2010

Men lilla söta du! Inte är du dum för att du vill äta Bacon! Alltså.... vi har ätit kött i alla tider. Annars skulle nog människan dött ut, då det var vår huvudsakliga föda. Eller så hade vår kost (och vi med) sett ut som kossans kanske, haha? Ät du bacon, inget ont kommer hända dig för det. LOVAR ;)

Ge din kropp det den vill ha, och därmed basta! 8)

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

man kan ju välja vilket kött man köper... det är oxå ett sätt att bry sej om djuren?? Välkommen!! (är det vetemjöl i max gi-bröd??) ;)

Reg.datum
    nov 2011

Tack Solile!!
    Känns bra att folk inte tycker jag är dum för att jag gör det.
    Men magen skrek efter bacon och jag kunde inte hejda mig. Tack igen! @->--

Mctrollet: Absolut! Jag gör annat för dem. Jag är ju totalt emot päls och skinn. Så jag får vara en motståndare för de. ;)
    Tyvärr, det är vetemjöl i GI brödet. ;P

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Trodde nästan att det var det... magen reagerar så;).

Reg.datum
    nov 2011

Illamående, men får inte ge upp!

Igår vart ingen bra dag alls. Huvudvärk och illamående. Gick och lade mig vid 21 bara för att bli av med illamåendet.
    Jag blir orolig för att jag ger upp för att jag mår illa. Jag är inte hungrig, men kan tänka mig att få ner en clementin för att jag dels är jättetörstig hela tiden, dels för att jag inte mår illa av den sortens mat.

Jag hoppas att jag inte är den enda med dessa problem. För jag vill inte ge upp. det har gått så bra hittills!

Om någon har något tips på hur man får bort det eller kan äta något annat så illamåendet släpper så lyssnar jag ihärdigt.

Jag vill inte ge upp, men jag känner mig orkeslös, trött och som jag sa illamåendet... *skit också*

*ingen bra dag idag*

Reg.datum
    dec 2010

Men du har väl inte hållit på så länge med LCHF? Din kropp är fortfarande i fasen där den ska lära sig att den inte får mer kolisar. Omställningen kan bli ganska stor för en del. Och hur längesen är det du åt kött? Din kropp kanske reagerar lite med tanke på att den inte fått kött på länge?

Jag var som tröttast och segast 2-3 veckor efter att jag började med LCHF. Tror det tar ett tag innan kroppen släpper ifrån sig all skit man stoppat i sig innan. Men det är bara gissningar egentligen från min sida. Vet inte om detta är sant, men har hört att det sparas en hel del gifter i fettet, som sedan försvinner när man bränner fettet. Kanske kan man reagera lite då?
    Eller så svamlar jag bara, haha!

Men ge fan inte upp! Vill du ta en clementin så gör det! Men bara en ;)
    Drick lite citron-thé, ta en tomat... tänk syrligt och lite friskt! Och DRICK MASSOR med vatten! Jag var supertörstig första månaden, typ som efter en fest. Kom igen nu! Du fixar detta! Tänk att du är på detox eller nåt just nu. Kroppen renar sig ;D
    Imorgon är en ny dag och då mår du bättre.

Sidan 1 av 4 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •