Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: En helt ny Livsstil

Reg.datum
    nov 2011

SV: En helt ny Livsstil

Nee, detta är min 2:a vecka så det är nog ganska självklart att det ska komma.
    Men första veckan var jag hyper, behövde knappt sova. Allt var helt perfekt. Så då blir man lite orolig nu eftersom det gått neråt med mitt humör och ork. Men pratade precis med min vän som fick mig inspirerad och hon sa GE INTE UPP!
    Och att hon själv mådde jättedåligt i 2 veckor tills kroppen vant sig. Så jag kämpar på!! )

Tack för sitt svar!

Reg.datum
    nov 2011

Idag är en bättre dag.

Gårdagen var hemsk. Det kändes som att man hade världens influensa. Trött, kroppen orkeslös, illamående, huvudvärk.
    Det var bara att acceptera det, försöka äta och vila en massa.
    Idag är jag endast trött. Känner att något måste i magen, men vet inte riktigt vad. Allt är äckligt!
    Hoppas den känslan försvinner. Jag får försöka äta något ändå. Bara för att få i mig mat, annars kommer illamåendet.

Igår ät jag ena gången, Baconskivor sedan - gurka invirat med ost och skinka. Det var faktiskt riktigt gott.
    Sedan blev det köttfärs med gurka. Måste äta lite varierat annars så mår jag inte bra.
    Stekta ägg är jag LESS på så då kokar jag dem istället.
    Köttfärsen var däremot något riktigt gott. Så det kör vi igen. )

Jobb idag, det är ju bra att man har tillgång till bacon där, då kan man knapra på det under kvällen när det känns att det behövs.
    Tänkte dessutom köpa lite nötter. (en 10 stycken) bara för att ha något sådant också. Det är svårare att få i sig ordentligt på jobbet.

Har ni gått igenom eller går ni igenom problemet med att ibland äcklas av mat, ni känner att ni behöver äta men inget
    är gott, utan mer illamående av mat?

Reg.datum
    dec 2010

Kände så i början, och har precis en sån period nu! Är inte hungrig, vill inte ha nåt etc... Lite smått illamående vid tanken på "riktig" mat. Så du är inte ensam! Men jag har ju bara kört LCHF i 12 veckor och jag tror det tar längre tid än så för kroppen att ställa om sig. Jag har ju ätit "fel" i över 35 år så :-\

Nötter funkar bra som mellanmål! Tycker du är otroligt duktig som kan jobba där du jobbar, och ändå inte trilla dit! Vette fan om jag hade fixat det! Lukten av friterade pommes luktar asgott tycker jag!
    Appropå köttfärs så ska jag prova ett recept på lasagne i dagarna. Om det blir bra lägger jag upp receptet här. Lasagne är ju sååå bra mat att ha klart och bara ta fram

Reg.datum
    nov 2011

Det kan låta konstigt, men det är skönt att någon annan vet hur det är just nu.
    Och att man får stöd igenom det.

Precis som du skrev, all vanlig mat får mig och må illa. Få göra sånadär små snacks. Ost - skink rullar. Köttfärs. Sånt som jag vet går ner och som jag måste ha.

Lägg gärna in receptet på den gratängen. Mums!!

Faktiskt så kändes det idag att pommes skulle vara ASgott, men jag KAN stå emot när jag är såhär motiverad.
    Får ta lite nötter istället. ;) haha

Reg.datum
    dec 2010

Så himla starkt att kunna låta bli!
    Men ät det du vill ha, även om det är smågrejer. Det ger ju energi det med, eller hur?

Och vi är många här inne som går igenom/har gått igenom samma sak. Var inte rädd för att fråga eller vädra en känsla! Ös på bara

Reg.datum
    nov 2011

Tack så jättemycket!! Kram från Norrland

Reg.datum
    nov 2011

Så mycket bättre (inte tv-programmet ;))

Idag har jag en sååå mycket bättre dag.
    Inget illamående, trötthet sådär (men då jobbade jag natt igår så det är därför).
    Har fått i mig en bra frukost: 6 skivor bacon och 2 kokta ägg. Känner mig mätt och belåten.
    Inget illamående!!!!!! Det är så jä*la skönt, ni vet hur jag menar.

Jag vet "gamla medlemmar" att jag gör inlägg som ni redan svarat på. Men jag försöker
    söka och får jag inte upp något som hjälper på första 2 sidorna så skriver jag nytt inlägg.
    Det är bara att bli irriterade på mig. ;) Can´t helt it!! ;)

Ska ta med mig lite nötter till jobbet och sedan blir det nog kött och bacon som middag.
    Yeej! Byxorna på jobbet är snart såpass stora att jag måste gå ner en storlek!!!
    Kan det vara så? Bara efter 2 kilo? Wow!! Tack LCHF och medlemmarna som hjälpt en & Självklart
    min kära vän Sandra som fick mig inspirerad!! ;)

Promenaden med min Rävunge är gjord och jag tänkte faktiskt lägga mig på sofflocket och vila en stund.
    Jobbet kallar 15.30 till 00, imorgon och lör har jag 18-05....

Ha en bra dag alla!!

Reg.datum
    dec 2010

Se där ja! Vet exakt känslan när man haft en period med illamående och det släpper. Blev lite sugen på bacon nu nästan.... Lägger upp en länk till lasagnen jag gjorde till middag idag, den var asgod! Kolla in i recepttråden ;P

Reg.datum
    nov 2011

får inte ner all mat

Jag åt frukost dag lite för sent men ändå. Magen kurrade såpass mycket så dem i kommunen intill hörde. Det blev inget bacon men skinka, ost, gurka och 3 ägg. Jag måste säga att der var svårt att få ner det. Jag gav de sista bitarna till hundarna för det tog stopp. Det gick inte.
    Man blir verkligen mätt mycket fortare nu när det gått ett tag. Helt otroligt!

Jag har lovat mig själv att inte väga mig förrän måndag. Då har det gått 1 vecka sen sist. Jag hoppas verkligen hoppas att jag gått ner åtminstone 1 kg. Tycker det syns iaf och som sagt känns på mina brallor på jobbet. :-D

skönt att inte behöva äta så mycket något mer. Men sen kan jag Kanske istället äta 2 gånger på jobbet. Ena gången dipp och ett 90g kött och andra gången bacon. Och då håller jag mig hela kvällen. MEN något jag märkte var hur otroligt gott och frestande det var att öppna locket till kanelbullarna på jobbet. Det luktade sååååå gott.

Men jag har Satt upp ett mål. Om jag går ner 2 kg till så ska jag få äta godis på julafton. Och som jag sagt innan. Bara(!!! )Julafton. :-D

Reg.datum
    dec 2010

Väntar på en uppdatering här nu

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •