Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: En helt ny Livsstil

Reg.datum
    nov 2011

FRUSTRERAD!!!

Jag går inte ner i vikt. 4:e veckan och jag har nu fått upp 1 kg. WTF!!
    Vad gör jag för fel?
    I helgen när jag jobbade det jobbiga passen så hade jag med mig nötter. Inte bra!
    Men det är svårt att äta något ordentligt när man jobbar 18-05.. Så där blev det fel.

Igår exempelvis så åt jag

Frukost - Bacon och kokta ägg
    Lunch - Bacon
    Middag - stuvning med bacon, kål och lök. Med gurka och lite sallad
    Kvällsmat - Ost och skink rullar med gurka..

Jag blir så frustrerad och på ett sätt vill jag skita i det för att jag blir så arg på mig själv, sedan vill jag ändå fortsätta för jag tror det går.
    Men jag ser inget och nu blev det +1 kg... FAN!!

Reg.datum
    nov 2010

SV: En helt ny Livsstil

När jag jobbar natt brukar jag ha med mej 2 kokta ägg en klick majjo och lite riven ost som jag mosar i hop och äter. Brukar äta det vid 12-1 tiden då klarar jag mej resten av natten. Annars blir 12 timmars nätterna långa. Finns ingen gång jag är så hungrig som när jag jobbar, trots stilla sittande jobb.

Reg.datum
    dec 2010

Hmmm... Trist när det blir så. Men ge inte upp!
    Kanske lite mycket bacon? Eller jag vet inte... Man blir iofs rätt mätt på bacon, men det är ju ganska salt så det binder kanske en del vätska? Likaså saltade nötter. Det är säkert bara vätska du lagt på dig. Vi säger väl det va

Testa att ersätta baconet med nåt mindre salt en vecka kanske? Man måste ju testa alternativ liksom. Jag äter en del bacon nu när jag har indianvecka, och jag har struntat i att väga mig alls. Känner mig svälld och vill inte väga mig och bli besviken!
    Testa med nåt annat ett tag och se om det hjälper? Och skit i vågen för nu! Den kan ljuga. Allt är OK!

OK? ;D

Reg.datum
    nov 2011

oroar mig för mycket!!

Okej.. Jag oroar mig för mycket. Idag var det -2 kg. Så jag ska sluta oroa mig!! Nu!!! ;-)

jag fortsätter på som vanligt. Det var nog bara något konstigt.. Vet inte vad. :-P

Men Yeej!!
    -2 kg. Woohooo!!!

Kvällsjobb idag.
    Jag måste säga att min hunger främst vill ha kött. All former av kött. Inte fisk eller kyckling utan kött. Så absolut kroppen du får kött!! ;-)

Reg.datum
    dec 2010

Du ser! Skitbra ju ;D

Det är ibland priset man får betala om man väger sig för ofta: massa onödigt tänk!
    Kör på bara och ge kroppen det den vill ha. Så länge det känns bra så är ju allt OK, eller hur?

Reg.datum
    nov 2011

Fattar inte varför man fortfarande väger sig trots att man vet att man inte ska göra det!!
    *dumma mig*

Tack för din kommentar!

Reg.datum
    nov 2011

Sådär gick förra helgen.

Förra helgen kom min syster vänner från Borås ända hit upp och hälsade på. Det gick sådär. Var strikt förutom snickersen jag åt.. NO!
    Men men, jag fixade till det dagen efter. Har dock inte vägt mig ännu. Så vi får se. Jag tycker att det syns mer på kläder och annat än på vågen. Fortfarande förvirrad pga det. Men jag kör på.

Idag hittade jag jättegoda LCHF bröd på ica. Goa att rosta och det räckte med 2 skivor bröd, massa pålägg och lite bacon så vart jag riktigt mätt och belåten. Finland har visst är bröd där det är 1 kh per skiva. Har dock inte tagit mig över till Torneå ännu, men det blir sen senare.

Har inte uppdaterat på länge, har inte haft orken. Jobbat en massa och sen har Borås-flickorna varit på besök. Men nu ska jag försöka uppdatera bättre.

Reg.datum
    dec 2010

Jag tänkte på dig förut, och letade efter en uppdatering, haha!

En snickers är inget ju! Du är ju tillbaka på banan igen så ingen fara ;)
    Och det är samma för mig, jag SER att det har hänt ganska mycket med min kropp de senaste 3 månaderna, så jag skiter i vad vågen säger. I alla fall mentalt. Men jag väger mig ändå nästan varje vecka för att jag vill ha en dokumentation på det ändå.

Testa att inte väga dig på två veckor. Det är befriande faktiskt, att bara koncentrera sig på att äta bra och inte veta exakt vad man väger ;D

Reg.datum
    nov 2011

Aaaw, tack söta du!!
    Du är verkligen en bra person på detta forum. Du peppar en och får en att känna sig välkommen! Kiitos! ;D

Man sitter ner och magen är inte lika stor som den brukade vara. Och vågen säger något annat. Då blir man lite förvirrad.
    Är det kanske den otåliga människan bakom som vill se resultat snabbt. *dumma människa* ;)

Det måste jag testa!! Tack!

Reg.datum
    dec 2010

Så lite så. Vissa människor fastnar man lite extra för ;)

Men testa att inte väga dig på ett par veckor (om det går, hehe). Så gjorde jag nyss, och det var sååå skönt!

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •