Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ketos? Illamående?

Reg.datum
    nov 2011

Ketos? Illamående?

Idag har jag (utan att försökt äta lite) bara fått i mig 3 ägg, och för en halvtimme sen mådde jag fruktansvärt illa.
    Men nu fick jag iaf i mig rikligt med bacon och ägg. Nu börjar illamåendet försvinna. Är det vanligt?

Sedan sa min kompis till mig idag att min andedräkt luktar aceton.
    Jag: "Föörlåt för att jag luktar illa!!"
    Hon: "Neej, inte illa utan aceton - kemiskt luktar du."
    Är det vanligt? Bra? Är det ketosen som kickar in?
    Har det gjort det för er?

Reg.datum
    aug 2011

SV: Ketos? Illamående?

Låter som ketos, det där med andedräkten.

Illamående har jag varit från och till, i början lite hur som helst (eller typ hela tiden) och nu senare när jag ätit mer fett och sent på kvällen.

Reg.datum
    dec 2010

Japp, du är i ketos

Jag har haft illamående ibland och inte orkat äta så mycket. Men jag tror det är övergående ju längre man kör LCHF.
    Nu på sistone har jag mått illa rätt ofta faktiskt. Men jag försöker hitta saker som känns lite lättare att äta då, som tex filmjölk och lite hallon +kokosfett. Tycker inte man känner det feta lika väl då, och jag köper alltid laktosfri fil så den innehåller inte alls mycket kh.
    Man måste ju få i sig nåt liksom

Reg.datum
    nov 2011

Aaah, jag tror det är där man gör fel.
    Man mår illa och skiter i att äta för allt äcklar en.
    Men något måste man äta. Smart med laktosfri fil. Det ska jag köpa.

Reg.datum
    dec 2010

Ja testa! Jag köper Icas laktosfria fil. Smetana är ju lite syrligt och gott annars oxå. Då köper jag Valios laktosfria

Reg.datum
    nov 2011

Den illaluktande andedräkten går över, jag lovar! Illamående däremot kan jag bli lite då och då även om jag hållt på i ett halvår nu! Men jag brukar försöka dricka mycket vatten då och äta nåt litet så går det oftast över! Men alla andra jobbiga saker som kom med övergången till ketosen gick över efter typ några dagar! Hoppas det går bra för dig!

Reg.datum
    nov 2011

Idag kände t.o.m min syster min aceton-liknande andedräkt. Jag känner själv att det smakar konstigt i munnen
    men inte att det skulle lukta kemiskt. Men glad är jag för det, för det betyder att det är igång. ;)

Illamåendet har varit bättre, men otroligt vad lite min mage vill ha. Jag äter inte alls mycket,
    lite mat räcker och om jag äter för mycket då kommer illamåendet.
    Så jag måste vara noga med att äta det som är viktigt och skita i det gröna för att jag ska få i mig bra och inte må dåligt.

Men hungern vill inte riktigt infinna sig.

Reg.datum
    dec 2010

Du! Dricker du kaffe eller thé? Om du vill vara säker på att få i dig lite mer fett, så testa att ha i kokosfett. Vi är flera här som älskar det i kaffet

Den är ju smaklös, men vill du ha kokossmak så köp den dom kallar "extra virgin".

Reg.datum
    nov 2011

Det måste jag testa!! Har tyckt att det låter som "Blä!" Men alla säger "Mmm!" så då måste jag testa det. ;)
    Kaffe är det i mitt hus.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •