Sidan 1 av 5 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 41

Ämne: Frukost

Frukost

Jag skulle behöva hjälpa med alla måltider,

Så kan ni inte skriva upp vad ni äter till frukost här

Reg.datum
    sep 2010

SV: Frukost

En halv burk tonfisk i olja som jag blandar med 30g majonnäs. sen blandar jag ner tre kokta ägg som jag delat i äggdelare på både längden och tvären. Ibland har jag hackad purjo i... och krossad svartpeppar.

Stekta ägg och bacon... 4 ägg och 50g bacon.

Hmm... fantasifullt... inte. Det är typ vad jag äter. Oftast kokta ägg dock. Tröttnar fort på stekt ägg och bacon.
    Ibland tar jag en hel burk tonfisk i olja och gör en röra av, utan ägg. Så jag kan nog också behöva lite tips och idéer. ???

Reg.datum
    jan 2011

Nu när jag har LIA 3 veckor till så har denna frukost blivit standard för mig

en halv burk tonfisk (olja eller vatten kvittar) stor drös med majonnäs och lite skvätt grädde i som jag geggar ihop till en röra, till det har jag ett kokt ägg som är skivad/delad. (jag gör en hel bur tonfisk så har jag lite på eftermiddagen så jag kan ta något till kaffet samt orka resan på 1.5h hem)
    .

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

äggröra med philadelphiaost och baccon. Kokt ägg mosat med smält smör. Rester från middag. Ost omelette. majjoröror av olika slag. ostrullar med smör...

Reg.datum
    mar 2011

Hej alla!
    Nu har det gått lite mer än två veckor för min del. Jag har tappat 2.1 kg och 5 cm i midjan. Jättenöjd! Men jag undrar vad ni tycker om min frukost som jag kör på vardagar, jag kör på turkisk yoghurt och hallon. Det står jag mig på till lunch och om jag blir sugen tar jag en avokado till. Men när jag kollade på livsmedelsverket med näringsinnehåll och det så såg jag att det är en hel del kolhydrater i min frukost. Har ni några tips på att förändra/förbättra min frukost? Jag har ganska svårt att äta ägg 7 dagar i veckan. Det blir ägg på helgerna i stället. =)

Tack på förhand.

Reg.datum
    jan 2011

Ät rester från lunch eller middag laga dubbla portioner

Reg.datum
    sep 2010

Idag åt jag omelett med tonfiskstuvning. Jättegott!

Reg.datum
    jan 2011

* Baconomelett. ½ paket bacon, 1 ägg och lite grädde
    * Makrillfilé i tomatsås (innehåller lite kolhydrater)
    * 1 ägg mosat i smält smör
    * Rester från en middag

Reg.datum
    feb 2011

[quote]
    Hej alla!
    Nu har det gått lite mer än två veckor för min del. Jag har tappat 2.1 kg och 5 cm i midjan. Jättenöjd! Men jag undrar vad ni tycker om min frukost som jag kör på vardagar, jag kör på turkisk yoghurt och hallon. Det står jag mig på till lunch och om jag blir sugen tar jag en avokado till. Men när jag kollade på livsmedelsverket med näringsinnehåll och det så såg jag att det är en hel del kolhydrater i min frukost. Har ni några tips på att förändra/förbättra min frukost? Jag har ganska svårt att äta ägg 7 dagar i veckan. Det blir ägg på helgerna i stället. =)

Om du är nöjd med viktminskningen och blir mätt kan du köra på som du gör. Om det börjar gå långsamt nedåt kan du förändra det då. Men om du ändå vill ha mer lchfig (?) frukost så kan du prova att blanda yoghurten med grädde eller smetana för att göra den fetare. Min egen frukost har den senaste veckan varit en rejäl bit ost och fläsk som jag mumsar i mig på bussen

Dagens frukost: Två kokta ägg mosade i ca 1 msk majonäs och en nypa rökt havssalt. två rullar ost med smör på, en stor mugg kaffe med en klick smör i. Jo det kan man visst dricka, smakar ingenting, blir lite simmigt men helt ok. :-*

Angelica

Sidan 1 av 5 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •