Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Smalare julbord

Reg.datum
    aug 2010

Smalare julbord

Jag fick Icas Buffé med posten idag. I slutet av tidningen svarar några personer på frågor.
    En handlade om hur man gör julbordet smalare i år.
    Är det inte bättre att man gör personerna runt bordet smalare, ha ha?

Reg.datum
    jan 2011

SV: Smalare julbord

Bara att dela på bordet ju, hehee.

Reg.datum
    aug 2010

Ha ha, det lät ju ganska roligt. Hos oss behöver vi ett bredare bord, så att vi får plats med all julmat.
    I år ska makens bror med familj vara med o då blir det ju mera mat på bordet.

Hahahahahaha! Ja, det låter som en bra idé att satsa på att göra personerna smalare, istället för bordet ;) Men folk som har så sjukt dålig karaktär att de måste frossa tills de spyr så fort det är buffé, och dessutom ta av allt som finns, och lite till, ja, de får skylla sig själva. Så länge de inte hackar ner på dem som gör de bättre valen, så är det lugnt för min del. Dock är det ganska vanligt att folk som gör medvetna val får höra massa gliringar för detta. Oftast för att folk med den dåligare av karaktär måste få ut frustrationen för att det själva inte kunde stå emot.

Reg.datum
    aug 2010

Kompisen hade avrit på Ikea o ätit julbord, hm, jag gillar inte deras vanliga mat, är alldeles för kräsen o ett julbord för 99:-, låter skumt i mina öron.

I alla fall stod kompisen i toakön, när en kvinna skriker desperat o vill gå före i kön: Jag mår illa.
    Kompisen trodde på kräksjuka, men jag tror på att hon hade ätit/blandat för mkt.

Låter som att hon hade gått lös på precis allting och frossat. Trycker man i sig låt säga 6000 - 10 000 Kcal på ett julbord (vilket absolut inte är några problem om man är en inbiten tjockis som frossar ofta) så är det inte så konstigt.

Jag har hört att julbordet är okej. Deras mat är det väl inget fel på heller. Jag brukar välja till en extra kycklingfilé till deras kycklingtallrik, ta bort pommesen, lägga till beasås och ta rejält med grönsaker. Riktigt gott och mycket bra mat.

Reg.datum
    aug 2010

Vi var på julbord i söndags, där fanns det ett sällskap, tror att det var far o son (de liknade varandra på alla sätt o vis) samt några syskon etc. Pappan o sonen hade samma kroppsform, dvs airbag fram.
    De gick o tog om flera ggr, jag fattar inte hur de fick ner allt. Sonen som var i 25 årsåldern hade en riktigt stor mage.
    Jag hade lust att gå fram o tala om för honom VAD han skulle äta av julbordet, men jag höll tyst.

Jag förstår inte heller hur man bara kan mangla ner tusentals kalorier efter tusentals kalorier i flera timmar, jag heller. Jag brukar som bekant äta 1-2 gånger/dag och blir aldeless utmärkt mätt på 2000-2700 Kcal/dag i dessa måltider och håller migg lätt i 24 timmar. Jag förstår mig inte på hur många av de som är så stora orkar proppa i sig så mycket från den timmen de vaknar, tills timmen de slocknar. Händer också att jag får hålla i käften min för att inte knäcka ur mig något onödigt sagt...

Men när man har kommit till den sitsen att man är sjukligt fet så tror jag att det är många som känner "orka bry sig". Har man dessutom barn och familj så tror jag att man tänker på det ännu mindre. "Jag har ju en fru som gillar mig trots att jag är tjock, och jag har ju mina barn" tror jag är ett mycket vanligt tänk, tyvärr. Det är fanimig helt sjukt att det finns så många feta människor som det faktiskt finns..

Helt off topic nu, men jag var bara tvungen :o

Reg.datum
    jan 2011

Var det inte du som åt massa kolhydrater för ett tag en utan att kunna hålla kontroll.

Jopp! Äter jag kolhydrater så svävar det lätt i väg. Dock är det inget som håller i sig utan jag kan lätt styra upp det.

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •