Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Äindividuellt hur mycket man går ner?

Reg.datum
    nov 2011

Äindividuellt hur mycket man går ner?

Är det individuellt hur mycket man går ner?
    Om man har mer att kunna gå ner går man ner mer då?
    Och om man inte har så mycket att gå ner går man ner saktare då?

Tänkte på den otroligt duktiga som gick ner 9kg på 2 veckor. Awesome!! :-D

Reg.datum
    dec 2011

SV: Äindividuellt hur mycket man går ner?

Generellt sätt så brukar ju de som har mycket övervikt tappa många kilo snabbt i början än de som kanske bara har 10 kg övervikt.
    Men sen är det ju självklart individuellt, beror väl på hur länge man varit överviktig och på ens gener, ämnesomsättning.

jag vet inte om 9 kg på 2 v är duktigt... det är ju bara det kroppen släpper. jag tror att om vi skulle göra ett prov och typ 10 olika människor skulle äta PRECIS samma varje dag, skulle viktminskningen vara olika för alla 10. Det går alltså inte att "mäta mot varandra"

Det är kul dom där 9 kg. Men om det är en bedrift vet jag inte. Jag tycker mer att Tommys viktnedgång är en bedrift, men jag vet inte heller om jag måste kalla det duktigt för han har ju inte gjort något mot sin vilja, och var nöjd o mätt o belåten. Om ni nu förstår hur jag menar.

Reg.datum
    dec 2010

Håller absolut med dig Mynlen! Tommys viktresa är ju en enorm bedrift faktiskt, och han lider ju knappast av sin livsstil idag.

Håller med överstående talare. Tommy var heller inte så viktkåt och grät tårar över varje gram som många gör. Han la om sin livsstil och trivs bra med den.

Reg.datum
    nov 2011

Tack för svar.

Men jag tycker -9 kg är mycket bra. Hade jag gärna velat ha. ;)

Ja visst är 9 kilo grymt bra! Dock får man ha i åtanke att Tommy hade väldigt mycket övervikt, vilket innebär att det är lättare för kroppen att släppa på mer vid ett underskott, än om man inte har lika mycket att bli av med.

Reg.datum
    okt 2011

Jag var den som gick ner 9 iaf Tycker inte att jag har gjort speciellt mer än andra lchf:are har gjort... (Även fast jag såklart känner mig sjukt nöjd!!) Jag har ätit strikt lchf och det gör susen för mig! Men alla är ju olika och det går olika fort för alla. Det som gäller är att hitta en bra balans, hitta sitt lchf som man trivs med Min största vinst är att jag har hittat en kost som verkligen passar mig och jag vet att jag kommer att tappa mina kilon utan panik!

Reg.datum
    dec 2009

Jag hade flera saker som talade för mig.

Väldigt stor övervikt
    Jag började som sagt väldigt högt och det fanns massor att "ta av"...

Ingen bantningshistorik
    Jag hade aldrig bantat tidigare så kroppen har aldrig tvingats svälta eller luras att "släppa fett".

Kille
    Det verkar som att stora killar har lättare att gå ner mycket jämfört med tjejer.

Sund inställning
    Jag stressar aldrig upp mig för vikten. Det får ta den tid det tar. Jag har aldrig (som sagt) ej heller tvingat mig till "återhållsamhet" eller liknande. Jag äter vad jag vill när jag är hungrig. Visst, jag äter strikt, men jag upplever det enormt sällan som ett problem.

Din inställning tror jag är den största faktorn till din framgånssaga, Tommy. Det är sällan man träffar på någon som har en lika sund inställning gentemot vikten som du har. Att inte stressa sig fram är lika viktigt när det kommer till en livsstilsomställning som med allt annat. Om inte viktigare.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •