Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Grönkål??

Reg.datum
    dec 2011

Grönkål??

Hej!

En liten fråga nu innan jul..
    Hur är det med grönkål?? Får man äta det? Nån som har ett bra recept i få fall??

God Jul !

Reg.datum
    jul 2010

SV: Grönkål??

grönkål går bra att äta även om den har något högt kolhydratinnehåll så är man jättekänslig bör man vara lite försiktig.
    Koka i grädde och red med philadelfiaost mot slutet.

Reg.datum
    dec 2011

Okej, tack för svaret!
    Då ska jag laga lite grönkål nu då. ;D

Reg.datum
    dec 2010

Jag gjorde lite sånt igår. Kokade först grönkålen i lite buljong, sen fräste jag den och slog på grädde, salt och peppar. Kokade den i 10-15 minuter. Blev skitagott!

Nej det får du inte.

Brottsbalken, §10, rad 4: "Att äta grönkål är ett enligt lagen stort misstag och kan komma straffas med mellan 5-12 års fängelse beroende på mängd. Allt över 6 gram ger fängelse i minst 5 år utan möjlighet till benådning".

Bibeln, trejde moseboken, 34 versen: "Den dagen då människan ens tänker ero mörka tankar på grönkål, ja, då må hon straffas med ett synnerligen smärtsamt lidande i resten utav hennes liv".

Jymmys hårda ord: Slappna av förfan! Det finns ingen gräns som säger "över 5 gram så dör man". SKa man må bra resten av livet så röcker det inte att kroppen ska bli slank. Du lär inte må bättre med någon enstaka % eller något enstaka gram hit eller dit. Lär er slappna av och må bra. En sund och avslappnad själ ger en sund kropp.

Reg.datum
    jan 2011

Det var roligt. Ät det du vill men inte alltid.

Exakt, alfons! Folk i största utsträckning borde bry sig om sammanhanget och inte sätta stämpel "tillåtet" och "förbjudet" på enskilda livsmedel. Att man undeviker bröd etc förstår jag abasolut, men att man nojjar över diverse grönsaker och är rädd att det är förbjudet. Njae, det är varken hållbart eller sunt.

Reg.datum
    dec 2011

heheheheheh okej åt det två¨dagar i rad, inte hamnat i fängelse än

Nej, exakt! Ät det du mår bra av. Något enstaka gram hit och dit lär du inte märka

Reg.datum
    aug 2011
    Blogginlägg
    2

Såg ett klipp med en kvinna som friterade grönkål som alternativ till chips, jag har faktiskt funderat allvarligt på detta.

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •