Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: stevia

Reg.datum
    dec 2010

SV: stevia

Man ska nog absolut blanda stevia/sukrin (eller sötin, samma sak). En "vanlig" sats kaka brukar vara 0,5 krm stevia + 3 msk sukrin. Bara stevia funkar inte!

Reg.datum
    aug 2011

Den som söker han finner... ;D

Har också tyckt att det blir lite skum bismak med Stevia.

Nu ska här testas med att blanda Stevia och Sukrin så kanske godsakerna smakar bättre.

Tack för tipsen!

Reg.datum
    jan 2012

Stevia är fint (jag har den både i pulver, flytande och som växt!) Mest fantastisk är den som växt. jag känner direkt bismaken av lakrits i allt jag sötar med Stevia. Jag förstår att det är olika hur man uppfattar det. Jag gillar oftast lakrits men inte i sockerkaka eller småkakor. Då sötar jag med sukrin. Däremot funkar Stevian i citronfrommage. Något jag verkligen älskar är att plocka några färska blad Stevia från mina plantor och brygga te på de färska bladen. Det är helt fantastiskt gott. Jag mal bladen lite, men det räcker med ca tre blad för en kopp te. Det smakar som honungsvatten med lite lakrits touch - jätte gott! Jag älskar Stevia, men som sagt va - den färska är allra bäst!

Reg.datum
    jan 2011

mei-mei: Var hittade du växten Stevia?

Reg.datum
    jan 2012
    Citat Ursprungligen postat av Anngu Visa inlägg
    Jo, det är blandningen stevia/sukrin jag fått tips på. Även bästa sättet att blanda det. Har du sett det, annars länkar jag här; http://alltomlchf.blogspot.com/2011/12/lchf-socker.html :

Men när man blandar dessa två, hur kan man då veta hur mycket man ska ha i om man följer ett recept?

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •