Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Ett årsjubileum

Reg.datum
    jan 2011

Ett årsjubileum

I morgon den 19:e är det ett år sedan jag startade. Minus 27 kilo sen dess och jag är jättenöjd, har fortfarande några kilo kvar men vet inte min "normal" vikt då det var 9 år sedan jag började gå upp. Har alltid behövt hålla koll på vikten trots att jag sprungit ca 5 mil i veckan, simmat samt styrketränat. Min vikt började skena när jag slutade röka, trots min träning har jag alltid gått upp i vikt. NU HAR JAG FÖRSTÅTT, det var inte fettet som gjort mig fet, det var kolhydraterna. Jag har alltid varit intresserad av kost,hälsa och träning, det ingick tom som ett ämne när jag läste på högskolan. När jag började så oroade jag mig att det inte skulle fungera på mig, när jag började gå ner i vikt oroade jag mig att viktminskningen inte skulle hålla i sig... Säker på att fler känner igen sig. Innan jul har jag haft en envis platå och jag har haft en julsemester, då bestämde jag att lite kolhydrater gör inget. Har gått ner det igen och nu hoppas jag igen; Hoppas det fortsätter att fungera. Den helt oförberedda vinsten är att jag behöver inte lika mycket sömn nu som förut. Kan ibland bli arg på kolhydrater som "stulit" mitt liv, innan LCHF behövde jag minst 8 timmars sömn, på helgen mellan 10-12 timmar, nu mellan 5-6 timmar! Jag vill gratta oss alla som upplevt denna livsstil!

Reg.datum
    apr 2011

Ett årsjubileum

Grattis!!! Vilket toppen resultat 27 kilo minus på ett år är ju superbra.

Reg.datum
    aug 2010

SV: Ett årsjubileum

Ett stort grattis till viktminskningen!

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63

Härligt, vi behöver dessa lyckade resultat för att peppa oss, speciellt när man hamnar i ett stiltje eller så.

Stort grattis!

NÄR du nått den vikt du önskar hur har du tänkt leva då? Blir det liksom LCHF+ eller ren LCHF för resten av livet eller kanske som vanligt och sedan LCHF när du gått upp lite (om du nu skulle göra det alltså)
    PErsonligen är det inte viktminskningen jag är orolig för utan vad man gör när man väl är där. Många av oss tjockisar vill bara snabt komma ner i vikt så dom kan återgå till tjockisvardagen och vad som händer då vet vi alla..

Reg.datum
    jan 2011

Tack allihop för grattisarna!
    bimmerboy: När jag är "klar" med viktminskningen kommer jag återinföra lite kolhydrater för att se hur mycket eller lite jag kan äta utan att gå upp i vikt. Så LCHF blir det men lite mer liberalt än nu. Min plan är att först återinföra bär och grönsaker, jag kommer då att väga dessa samt föra matdagbok. Jag kommer inte att äta så mycket kolisar så jag hamnar i kolhydratskoma igen för som sagt, jag har fått ett helt annat liv.
    Så i början då blir det mer pyssel med att väga och skriva upp men jag tror att det är det enda sättet för mig.
    När jag hittat balansen alltså hur mycket kollisar jag kan äta utan att gå upp i vikt eller hamna i koma så kommer jag inte fortsätta att dokumentera. Så i början blir det mer jobb. Det är min plan!

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63

Tack allihop för grattisarna!
    bimmerboy: När jag är "klar" med viktminskningen kommer jag återinföra lite kolhydrater för att se hur mycket eller lite jag kan äta utan att gå upp i vikt. Så LCHF blir det men lite mer liberalt än nu. Min plan är att först återinföra bär och grönsaker, jag kommer då att väga dessa samt föra matdagbok. Jag kommer inte att äta så mycket kolisar så jag hamnar i kolhydratskoma igen för som sagt, jag har fått ett helt annat liv.
    Så i början då blir det mer pyssel med att väga och skriva upp men jag tror att det är det enda sättet för mig.
    När jag hittat balansen alltså hur mycket kollisar jag kan äta utan att gå upp i vikt eller hamna i koma så kommer jag inte fortsätta att dokumentera. Så i början blir det mer jobb. Det är min plan!
    Hmm det låter som du kopierat min plan EXAKT! (eller har jag kopierat din?? ;) ) Just grönsaker kommer vi att boosta upp i framtiden och kanske lite frukt, känns knas med en stor trädgård full av frukt och sedan inte njuta av den...

Reg.datum
    jan 2011

Haha! ;D Japp, så de stora och onödiga kolisarna kommer jag fortsätta att undvika.

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Härligt, grattis till året, grattis till insikten och grattis till tappad kilon, glöm inte titta in här ngn gång ibland=))

Reg.datum
    maj 2011

Grattis, då ligger vi ungefär lika! Det är skönt att inte behöva sova lika mycket längre, då hinner man med lite mer per dag. Ser jag som en bonus till alla övriga bonusar med denna kost.

Reg.datum
    jan 2011

Tackar,tackar! ;D Trollet: Jag kommer inte sluta hänga här, det är trevligt att "samtala" med likasinnade och dela erfarenheter! Många härliga recept mm mm. Dessutom fick jag så många bra tips när jag började och vet hur mycket man uppskattar det, så nu vill jag själv göra det samt man lär sig ju nya saker hela tiden.
    pischla: Grattis till dig! Visst är det en makalös bonus! Kan inte komma i håg när jag var så här pigg som jag varit det senaste året! Jag pendlar till mitt jobb och kör bil13 mil om dagen, förut när jag kom hem orkade jag ingenting, satt i soffan och sov. Nu lagar jag mat (såklart) och grejjar så mina veckokvällar har jag fått tillbaka.

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •