Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Zima - en tjockis, som vill bli smal!

Reg.datum
    dec 2011

Zima - en tjockis, som vill bli smal!

Ja, så är det. Jag är en tjockis, men jag vill ju inte vara det! Men efter att ha provat både Viktväktarna och GI utan större framgång, så började jag med LCHF 1/1-2012.

Startvikt: 95,3 kg

Vecka 1: 95,4 kg (ja, den första veckan gick inte så jättebra. Men det var heller ingen strikt LCHF-vecka. Det fanns för mycket godsaker kvar hemma efter jul och nyår! :-[ )
    Vecka 2: 94,9 (-0,5kg).
    Vecka 3: 93,9 (-1,0 kg)
    Vecka 4: 93,6 (-0,3)
    Vecka 5: 93,9 (+0,3)
    Vecka 6: 94,1 (+0,2 kg)
    Vecka 7: 94,4 (+0,3)
    Vecka 8: 93,7 (-0,7 kg)

Vecka 1: Även om det inte händer jättemycket rent viktmässigt (Jo, -1,4 kg är jag nöjd med), så känner jag andra positiva effekter av LCHF. Dels så känner jag mig piggare och mår ganska bra. Sen känner jag att någonting händer i kroppen, även om inte vågen visar det. (Tyvärr kan jag inte hitta mitt måttband). Men framförallt, mitt sötsug är borta! :o Tidigare har jag alltid varit väldigt sugen på något, när jag är på väg hem efter jobbet. Och när det bara finns en liten kiosk att tillgå, så blev det gärna godis och choklad. > Nu har jag bara köpt en enda sak i den kiosken, sen nyår. Expressens LCHF-bilaga! ;D ;D ;D

Så nu tänker jag verkligen kämpa på med detta, och se om det funkar så bra som alla påstår... ;)
    Senast redigerat av Zima den 2012-02-27 klockan 11:06.

SV: Zima - en tjockis, som vill bli smal!

Kul att du startat dagbok!
    Kör hört och lycka till

Reg.datum
    dec 2009

Hej!

Kul att läsa detta med sockersuget. Jag pratar med folk i min omgivning som jag "lurat" in i gemenskapen och även de som inte behöver gå ner i vikt eller de som kanske inte kommer igång riktigt i början är enormt positiva att slippa frukt- och godisjakten på eftermiddagarna.

Lycka till!

Reg.datum
    dec 2011

Kul att du startat dagbok!
    Kör hört och lycka till
    Tack!

Reg.datum
    dec 2011

Hej!

Kul att läsa detta med sockersuget. Jag pratar med folk i min omgivning som jag "lurat" in i gemenskapen och även de som inte behöver gå ner i vikt eller de som kanske inte kommer igång riktigt i början är enormt positiva att slippa frukt- och godisjakten på eftermiddagarna.

Lycka till!
    Ja, det är helt otroligt. Jag visste ju att det var en av effekterna med LCHF, men jag trodde inte att det skulle gå så fort att bli av med det. Det enda som jag kan känna på eftermiddagarna är riktig hunger, alltså så där så man liksom börjar längta hem till middagen. Tidigare var det inte bara hunger, utan bara ett begär efter något sött - FORT!! Sen trodde jag att det kanske inte skulle funka på mig. : :o

(Sen kan jag ju nämna en annan sak som kanske bidragit lite också. Jag hade ett sånt "anfall" strax före jul. Jag var så hungrig, och förmodligen extremt lågt bldosocker för jag kände mig nästan yr. Jag köpte en påse Gott och blandat och tryckte i mig. Det medförde att jag bet sönder en tand, som kostade mig 1500:- att laga. :-[ Så jag är inte så sugen på godis för den sakens skull heller. ;D Det blev en dyr läxa... fast tanden hade säkert gått sönder ändå förr eller senare, men jag skyller på godispåsen!)

Reg.datum
    jan 2012

Grattis till viktnedgången!
    Jag har bara hållt på två v och rasade första v o gick upp andra trots strikt diet..
    Dock minskade mitt midjemåttet TRE cm!! Så leta upp ditt måttband!
    Självklart blev jag knäckt över att ha gått upp men jag kämpar på o håller tummarna för nästa v.
    Det är iaf väldigt skönt att slippa detta ständiga godissug...

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

ta ett snöre och gör knutar eftersom det minskar;) Välkommen och lycka till!

Reg.datum
    dec 2011

Ah, smart! Då slipper man ju också att få slängt centimetrar i ansiktet på sig. ;D

Fan vad smart, trollet

Reg.datum
    nov 2010
    Blogginlägg
    40

Stulet från en annan Guru... SSS =))

Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •