Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Zima - en tjockis, som vill bli smal!

Reg.datum
    dec 2011

SV: Zima - en tjockis, som vill bli smal!

Nu har det gått ytterligare en vecka, och vågen visade inte så himla mycket (-0,3 kg). Men jag känner att det inte gör så mycket, för jag mår så otroligt bra ändå. Dock misslyckades jag med mitt mål som jag hade för denna veckan. Jag skulle vara noga med att skriva upp vad jag äter, och verkligen kolla hur mycket kolhydrater det är. Men jag har varit väldigt dålig på att skriva upp maten. Men jag tror att jag har varit ganska strikt ändå. Dessutom har jag kommit in i en period, som inte bara består av pannbiffar och bearnaise (för er som läste mitt inlägg om det).

Häromdagen åt jag kycklingfile och avokadosallad, och det var verkligen supergott. (avocadobitar blandade med majonnäs och creme fraiche). Igår åt vi "plockmat" bestående av hoppande vitlöksräkor, som jag hittade recept på härinne. Så nu känns det som att man är riktigt på G. ;D

Reg.datum
    dec 2011
    Vecka 5: Efter fem veckors lchf-ande, så visar vågen på totalt...-1,4! Men jag tänker absolut inte ge upp för det! Dock måste jag nog se över vad det är jag faktiskt stoppar i mig! Mitt största problem är nog att det slinker ner lite mer än nödvändigt lite då och då. Jag hade ju satt upp som mål till mig själv att vara noga med att räkna kolhydrater...det målet har jag ännu inte nått!!

Men nu har jag fått en liten morot i alla fall. Det lutar åt en semesterresa för hela familjen vecka 15 (påsklovet) = "sola och bada". Så nu tänker jag lägga på ett kol, så jag åtminstone kan komma i lite sommarkläder tills dess! Utan att se ut som en val i våtdräkt.

Jag har hittat mitt måttband också, men det var inte heller så uppiggande att få det svart på vitt hur jäkla många centimeter som finns runt min midja! Men, men...bara att kämpa vidare. Jag tror ju på LCHF i alla fall!

Reg.datum
    jan 2012
    jag o min man har också hållt på i fem v o tyckte efter dagens vägning att det inte va så kul.. Däremot visade måttbandet minus .. Vi får väl peppa varann o kämpa på!! Det är för kort tid att ge upp efter fem v.. lycka till,till oss alla!!

Reg.datum
    dec 2011
    Zima - världens sämsta karaktär! Nu har jag kört Lchf i ca 6 veckor, och sista veckan har varit fullkomligt katastrofal. Jag åker dit på både det ena och det andra. Eller åker dit på och åker dit på, jag gör det ju helt och hållet själv.

Häromdagen råkade jag köpa en påse med "naturgodis" (tanken var att jag skulle köpa lite cashewnötter bara, men det slank ner både det ena och det andra!). Sen bjöds det på gigantiska kanelbullar på jobbet häromdagen, och den var supergod.

Sen rullade det bara på. När familjen åt godis i fredags, så åt jag också.

Men nu tänker jag ta nya tag, och fixa detta. Jag har också beställt Katrin Zytomierskas bok (kommer nog nästa vecka) i hopp om lite ny inspiration (för det är det som funkar för mig!)

Reg.datum
    jan 2012
    Man kan också bestämma sig för att tillåta sig nåt litet EN dag.. Dock inte varje dag.. Om du provar det så går det kanske lättare? Lycka till!!

Reg.datum
    dec 2011
    Äntligen känns det som att jag har kommit igång på allvar. Jag har läst Katrin Zytomierskas bok, och det gav mig riktigt mycket inspiration! Sista veckan har jag tappat 0,7 kg. Jag har dessutom börjat "powerwalka", och har som mål att göra det tre gånger i veckan. En annan sak som också gav mig lite extra inspiration var en beställning av LCHF-produkter från Bodystore. Så nu har jag testat både LCHF-choklad och LCHF-nudlar (shirataki). Sen köpte jag en burk Cocosa, och provade att ha i kaffet. Men det var inte riktigt min smak, tyvärr. Men man kanske kan vänja sig? Jag är ju van vid att dricka kaffe helt svart. Sen köpte jag en påse sukrin, så nu kan jag baka också om jag vill!

Så nu jäklar - NU ska tjockisen Zima bli smal!

Reg.datum
    aug 2011
    Börja notera vad du äter, så kan du nog få både ris o ros!

Reg.datum
    dec 2011

Post Lördag 12 maj 2012

Nu var det längesen jag uppdaterade den här tråden. Det beror mest på att det har stått jäkligt still väldigt länge, så jag trodde nästan att jag skulle ge upp detta. Men jag har kämpat på, och till slut verkar det ha gett resultat. Läget just nu är att jag kör inte superstrikt LCHF utan brukar ligga mellan 10-20 kh/dag. Ibland mer och ibland mindre, men aldrig över 30. Och det känns som en bra nivå för mig, eftersom jag då klarar av att "leva normalt" utan stora uppoffringar helt enkelt. Jag har kommit till en punkt, när jag verkligen har insett att man kan leva utan sötsaker etc. Det känns inte längre som att jag måste avstå fikat på jobbet exempelvis, utan det känns mer som att jag inte är en person som äter kakor etc. =) Jag är också en så "elak" person så jag bjuder på LCHF-vänligt fika när det kommer folk. Hehe! En del tycker det är jättegott, andra verkar inte tycka det...men, men...mitt hem - mina "regler"! Och både mannen och barnen äter mina LCHF-vänliga bakverk med glädje. (I övrigt så äter de inte strikt LCHF)

Vad händer på viktfronten då? Ja, det har ju stått så gott som still i flera månader. Något kilo ner och något kilo upp hela tiden. Men nu verkar det lossna, för nu tappar jag ca 1 kg/veckan. Och jag känner på kläder etc. att det händer saker. Men jag har inte mätt mig, och vill inte göra det heller. Jag vill inte jaga kilon och centimetrar. Jag är glad när jag känner att byxorna håller på att trilla av. När jag kan ha en mindre storlek osv. Sen rör jag ganska mycket på mig. Jag cyklar en timma om dagen (må-fr), sen försöker jag vara ute och gå mycket också. Jag skulle gärna vilja börja träna på något gym, men pga jobb etc. så får jag inte tiden att räcka till åt det. Men till hösten ska jag ta krafttag, för då har jag en bättre jobbsituation.

Reg.datum
    apr 2012
    1 kg i veckan är ju tokbra! Kämpa på !

Reg.datum
    sep 2010
    Powerwalks är toppen! Kör det själv sex dagar i vecka

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg