Sidan 1 av 11 1 2 3 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 104

Ämne: Min väg till mig själv...

Reg.datum
    jan 2012

Min väg till mig själv...

Jaha Jag har hållt på med lchf i fyra veckor nu med blandade resultat från vecka till vecka.
    Totalt har jag i nuläget iaf minskat 4,4 kg och 5 cm i midjan.
    Jag ska försöka dokumentera här hur jag äter o vad jag gör om dagarna.
    Allt är välkommet! Tips coaching, pepping, skäll, ja allt!

JAg har minst 20 kg kvar att gå ner och det får lov att gå sakta men jag har en benägenhet att ha lite dåligt tålamod..
    Jag har tur o har jättefint stöd av min man (bimmerboy) här på forumet...

Välkomna att hänga med på min resa!!

Reg.datum
    jan 2012

SV: Min väg till mig själv...

Jag hoppades att även du skulle starta en dagbok, ska bli intressant att följa dig på din resa
    Dåligt tålamod lider nog många av när det kommer till viktnedgång, det vore ju trevligare om det hände över en natt. Men man lär sig mycket på vägen så i slutändan tjänar man nog på att det tar ett tag. Under mina första 6 månader med lchf lärde jag mig att jag inte kan fuska på helgerna och tro att det ska rinna av på ett par dagar. Med den lärdomen är jag nu i högform och på väg mot mitt mål. Det gäller att prova sig fram till vad som fungerar, alla är olika och man kan bara utgå från sig själv. Jag måste till exempel ligga väldigt lågt på kolhydraterna för att gå ner och för att slippa sötsug, medan andra kan äta några bitar mörk choklad, grädde med bär och annat gotta och ändå gå ner i vikt.

Reg.datum
    jan 2012

Haha vad roligt att känna ditt stöd!

Idag har jag hittills varit ute o ridit en timme o gått en trea (3 km) i skogen.
    Till frukost åt jag 2 fläskkotletter med bea
    mellan mål är två msk yoghurt o 1/2 dl grädde med en nypa hallon och ca 10 hasselnötter...
    Dagen ska spenderas på Malmö Comedy festival och då blir det restaurang mat. Hoppas att detta blir bra..

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63

Välkommen min älskade!

Här blir det lite mer seriöst än i min tråd, men så är det väl med mig, skojar bort problemen så finns dom inte ;D
    Jag är som sagt glad att vi har varandra i detta, vi sporrar varandra men på olika vis, slutresultatet blir rätt bra.

Förra veckan gick det skit för dig och denna veckan gick det skit för mig, nästa vecka går det bra för båda!
    Dessutom så får vi ännu en bitch på forumet som kan avlasta dom få som redan finns här (ingen nämnd ingen glömd) ;) ;) ;) ;)

Reg.datum
    dec 2010
    Kul med en egen dagbok! Bra start ju! Ett snitt på 1,1 kilo/vecka är inte dåligt ;)

Reg.datum
    jan 2012
    Tack för ert stöd!

När jag ser det så här så ser det ju bra ut,men man vill alltid mer när man står på vågen...
    Nåja, gårdagen gick bra tyckte jag . Vi åt av buffen så det blev köttfärslimpa o revben.
    Där var säkert alldeles för mycket kh med redd sås o säkert utdrygad köttfärs.. Lite honung på revbenen så..
    Men ,men det får gå ändå. Jag tog iaf bara en portion, en regel som jag levt stenhårt efter dom senaste två åren.
    Nu har jag precis ätit ostfylld omelett o stekt bacon.

Lider av min dåliga andedräkt o hoppas det släpper snart,har också vaknat med huvudvärk dom senaste morgnarna..
    Försöker dricka innan jag nannar men det hjälper inte..:-(

Idag blir det en ridtur ca 40 min tror jag o sen har jag friskis pass ikväll: Stavgång m styrketräning.
    Så var denna veckan igång, liksom...

Reg.datum
    jan 2012
    Huvudvärken går över, tills dess är det bara att bita ihop eller ta en huvudvärkstablett, treo kanske? Mot andedräkten finns det munspray på apoteket. Det går över.

Låter som om du har en riktigt trevlig dag framför dig! Stavgång med styrketräning låter som ett roligt pass! Jag försökte mig på stavgång för någon vecka sedan, men eftersom snön var så tunn och isen så blank så gled de mest omkring.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Det där med huvudvärken är ju inget nytt, det har hon varje kväll när vi går och lägger oss :-)

Näedå bara skämta gumman, jag tror det går över, drick massor och kämpa på, du är skitduktig!

Reg.datum
    jan 2011
    Grattis till Ditt fina resultat! Huvudvärken går över, för mig hjälpte en treo fast den "fanns där" ändå men försvann helt senare.

Reg.datum
    jan 2012
    Ja, efter gårdagens träningspass hade min kära make lagat riktigt goda köttbullar i gräddig sås. Till det lite kokt broccoli..Mums
    Efter ett varmt bad så däckade jag när jag skulle natta vår lilla skatt..(inget ovanligt). Rent kh mässigt så känns det lugnt. Jag registrerar inte exakt varje dag utan kollar av mig själv då och då. Brukar ligga ganskajämt på strax under 20. Den där broccolin kan ha ställt till det dock..
    Idag startar dgen som vanligt med ostfylld omelett o stekt bacon... Har köpt både psylliumfrön o linfrön som jag ska testa i mitt mellanmål senare.
    Idag blir det också träning för instruktör på hästryggen och ett jympa pass ikväll.. Sover nog gott sen.:-)
    Huvudvärken vill inte släppa o magen hade gärna fått vara mer i balans,men det kommer kanske...

Sidan 1 av 11 1 2 3 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •