Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 104

Ämne: Min väg till mig själv...

Ligger du under 50 gram kolhydrater per dag så är du fortfarande i konstant ketos så det är ganska lugnt även om du kommer över 20 gram per dag. Om du inte upplever några problem utöver det, så klart

Reg.datum
    jan 2012
    har inga större problem än så länge, huvudvärken e bara så där i bakgrunden inte så farlig.. Mest på morgonen.. Eftersom jag har en del kvar att gå ner så vill jag försöka ligga under 20... Tycker det går bra. Fantastiskt att slippa sötsug.

Du kommer att gå ner i vikt på 50 gram kolhydrater med, så länge du ligger på ett kaloriunderskott

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Om man då inte har full koll eller inte loggar och svullar på med KH så finns en viss risk att även Ckal skjuter i höjden med en större risk för minskad viktnedgång. Känns nuftigt att hålla dig runt 20 gumman, även rent åldersmässigt

True story, bimmerboy. Om man har stenkoll på vad kan stoppar i sig och eftersträvar ketos så är dock allt under 50 gram helt safe och allt under sin energiförbrukning safe för viktnedgång

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Jimmy_Flessa Visa inlägg
    True story, bimmerboy. Om man har stenkoll på vad kan stoppar i sig och eftersträvar ketos så är dock allt under 50 gram helt safe och allt under sin energiförbrukning safe för viktnedgång
    Jag vet att du har koll på dig själv ( på pappret iallafall, resten skall du bevisa nu framöver) Jag lyssnar på det du skriver och funderar.

Menar du att om man ligger på under 50 gram går man inte upp i vikt, är detta en generell regel som funkar på alla som inte har någon form av avikelse? Jag misstror dig inte men är nyfiken på "kalkylen" jag är för dum för att förstå men viljan finns där.
    Det där med energiförbrukning in/ut köper jag direkt.

Jag menar att om du äter under 50 gram kolhydrater per dag så hamnar du garanterat i ketos och om du ligger på ett energiunderskott så går du ner i vikt. Egentligen är det inte svårare än så.

Reg.datum
    jan 2012
    beror det inte på hur just MIN kropp reagerar mot kh,då? Jag menar : Min kropp kanske tycker att 50 är över gränsen men 20 lagom??

Reg.datum
    jan 2012
    Hijackar lite här. Om jag fattat det rätt så hamnar man i ketos om man äter mindre än 50gKH/dag, har hört 100 också. Viktnedgång om man äter mindre kcal än man behöver. Men för att slippa räkna/väga så kan det behövas ännu mindre intag av kolhydrater. Denna gräns är beroende på person och ett tillräckligt litet intag av KH gör att kroppen själv reglerar intaget, man blir mätt på mindre kcal helt enkelt. Är jag ute och cyklar? Detta är nämligen vad jag trodde var förklaringen till att så många slipper väga sin mat när de äter LCHF, alltså att kroppen reglerar intaget bättre när KH inte "stör" mättnadskänslorna.

Reg.datum
    dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av acke Visa inlägg
    beror det inte på hur just MIN kropp reagerar mot kh,då? Jag menar : Min kropp kanske tycker att 50 är över gränsen men 20 lagom??
    Just det tror jag stenhårt på. INGEN kan säga att det är exakt si eller så, för alla är olika! Men mer KH = mer kalorier (jimmys favvoämne) oxå såklart. Jag räknar dock inte kalorier alls längre, men det är ju för att jag vet ungefär vart jag ligger numera. Kör under 20 KH du om det känns bäst. Man kan gå upp till 50 sen när man är målklar om man nu vill det
    Senast redigerat av Solile den 2012-01-31 klockan 12:47.

Sidan 2 av 11 FörstaFörsta 1 2 3 4 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •