Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 104

Ämne: Min väg till mig själv...

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av acke Visa inlägg
    beror det inte på hur just MIN kropp reagerar mot kh,då? Jag menar : Min kropp kanske tycker att 50 är över gränsen men 20 lagom??
    Jag tror du är nära sanningen gumsy, lyssna inte på den där broilern

Reg.datum
    jan 2012
    Idag har jag legat Väldigt lågt på kh för att va mig. Det känns riktigt bra. Startade som vanligt upp systemet med bacon ,idag med äggröra till.. Mellis blev det med yoghurt grädde o hallon. Numera har jag dessutom diverse frön i och inbillar mig att jag är snäll mot magen...
    Den sk lunchen blev supergoda kycklingklubbor med lite hemmagjord Tsatziki och en bit fetaost. En riktig höjdare!
    Ingen träning idag utan bara lite mockning o höfix hos hästen.
    Sen var det dags för mig att ta sonen till hans taekwando.. Hade med mig 0,75 l vatten som jag förbrukade.
    När vi kom hem så hade min söta man gjort god karre med en riktigt smaskig sås och lite ostgratinerad blomkål till..
    Hur gott som helst. Resterna blir min frukost i morgon.
    I morgon blir det både en tur på hästryggen och ett crosspass i skogen. Nice
    PÅ fre /lör ska vi på spa så jag försöker motionera o äta klokt nu så man kan ta ett glas vin kanske med gott samvete..

Nåja, Natti o lycka till,till oss alla!!

Reg.datum
    jan 2012
    Dagens vägning var inte så rolig. Hade gått upp 0,1 hg..-( Däremot så hade jag minskat en cm i midjan och fortfarande är det väl det jag måste fokusera på?
    Det är jobbigt att motivera sig just nu, jag känner att jag är på väg att ge upp. Tycker att jag äter som jag ska och jag vet att fem v antagligen är för kort tid att göra nån utvärdering på... tips någon?

Reg.datum
    aug 2011
    God morgon Acke!

Misströsta inte! Jag tycker du o din husse sköter er mkt mkt bra! Detta kommer nog nästan garanterat att funka. Självklart vill man ha goda resultat från vecka till vecka, och nu har du väl egentligen inte haft så roliga resultat den korta tiden du varit här, pga "kvinno-issues" förra veckan om jag minns rätt (orkar inte läsa om allt nu). Så klart det känns trist när det inte kompenserar sig till nästkommande vecka. Men jag tror helt enkelt att du får "backa lite till". Se det som en period av omställning där du ställer in kroppen på ett nytt sätt att leva, där du etablerar nya positiva vanor. Vanor som kommer ge utdelning! Så jag tycker du ska försöka klappa dig själv på axen och vara nöjd iaf. Snart kommer det igång, eller så bara "razzlar" det till när som helst nu, så ge inte upp utan kämpa på!

Du är en Pitbull! Ge inte upp! Jag tror på dig! (och din elaka man) Nu kör vi och så peppar vi varandra! Go Go Go!!!

Ha en skön söndag!

Reg.datum
    jan 2012
    Håller med herr banan, misströsta inte! Det kommer tids nog att släppa även för dig. Det råd jag ofta ser är att man ska ge det två månader innan man börjar experimentera med makronutrienterna. Håll ut två månader, det hinner säkert släppa innan dessa två har gått. Det enda mer handfasta tips jag kan ge är att se till att bara äta tills du är lagom mätt, det felet gjorde jag i början. Allt var så gott att jag gärna åt mer än jag egentligen behövde, vilket gjorde att viktnedgången uteblev. Nu äter jag tills jag är ohungrig, inte mätt, och kilona har börjat trilla av igen. Så det får bli mitt tips Lycka till!

Reg.datum
    jan 2012
    Usch det känns svårt nu tycker jag... Har inte minskat o äter som jag ska men känner inte att jag mår sådär HIMLA bra som alla verkar göra..:-(
    Hade en del oroligheter i södra Thailand i morse sas så kanske det sätter fart på viktminskningen?? :-) Har ätit lite tonfiskröra till frukost o orkade inte äta upp, vilket är bra..Lite mellis nu sen blir det förvisso långt till nästa mål, får se vad jag hittar på.. Jag tackar för ert stöd o tar till mig det ni säger.. Lite neggo idag men hoppas på snar bättring! Vi hörs vidare!!

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av acke Visa inlägg
    Usch det känns svårt nu tycker jag... Har inte minskat o äter som jag ska men känner inte att jag mår sådär HIMLA bra som alla verkar göra..:-(
    Hade en del oroligheter i södra Thailand i morse sas så kanske det sätter fart på viktminskningen?? :-) Har ätit lite tonfiskröra till frukost o orkade inte äta upp, vilket är bra..Lite mellis nu sen blir det förvisso långt till nästa mål, får se vad jag hittar på.. Jag tackar för ert stöd o tar till mig det ni säger.. Lite neggo idag men hoppas på snar bättring! Vi hörs vidare!!
    Din lilla magge kanske inte är SÅ glad över ditt frukostval, det ä massor av fett och den har ju strejkat förr i sådana sammanhang. Hade du ägg till eller åt du BARA röra?

och för folk som inte förstår "oroligheter i södra Thailand" http://youtu.be/mSJa3xxHaSQ?t=1m28s elle se hela för att förstå till 100%

Reg.datum
    jan 2012
    Har dom senaste dagarna hållt mig till omelett o bacon till frukost. Känns som att det är vad min mage klarar just nu.. :-) I dag är jag uselt planerad men det brukar lösa sig ändå. Jobbar ju åtminstone på rätt ställe..:-)
    Pga vattenläcka hemma igår så tog energin slut litegrann men det är bara till att kämpa på. Inget som inte går att fixa. Idag står det både ridning och ett crosspass på schemat. Det kommer att bli nice. Red en lång tur igår för att lugna ner mig efter vattenläckebeskedet. Och då blev det bättre..Hur det än är så har vi iaf inte fuskat med våra kolisar. Tvärtom igår åt jag knappt några på dagen pga dålig aptit men njöt av min mans goda mat på kvällen. Vi lyxade till det med lite grönsaker ,mums!!Hoppas på lite skojiga resultat på söndag men inser att det kanske inte kommer. Då närmar sig kanske den dan när jag måste skippa min härliga em smoothie..:-( Vill helst inte skippa den . Nåja tack för era pepp o tips! Johan: Tack för att du finns....

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Du menar så du har någon som lagar mat till dig när du kommer hem helt slut från jobb & häst? Bra att du inte tappar gnistan på alla plan trots motigheter. På söndag har vi säkert bara gått upp ett halvt hekto gumman. Det tar tid att hitta rätt, jag tror detta kan bli riktigt bra bara vi får fram rätt livsmedel och recept. Alltså mat som mättar bra och ger få kolisar utan att det blir en grå meny med en eller två ingridienser.

Reg.datum
    jan 2012
    jepp. Jag har jättebra pli på min man,eller så vill han bara slippa min mat.. (fri tolkning)..;-)

Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •