Sidan 1 av 19 1 2 3 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 187

Ämne: Komsi komsi ketos!

Reg.datum
    aug 2011

Komsi komsi ketos!

Tänkte att jag skulle kravla mig upp på banan igen med en ny tråd. Min förra (http://www.lchf-forum.se/index.php?topic=4169.0) handlade ju om att hitta rätt i lchf och komma ner i vikt. Nu som målviktig tänker jag försöka fortsätta med lchf men på ett liberalare sätt. Dock har jag varit av banan sedan före jul och skyller på både bra och riktigt dåliga orsaker.

Men nu är det verkligen hög tid att komma igen. Saknar känslan av att inte bry sig om mat, att låta hunger och mättnad styra ätandet och att ha en så himla nöjd mage.

Matdagboken är sjukt bra för mig när det lockar med socker - att redovisa här gör mig lite mer strikt, och att läsa om alla andras väg är superinspirerande.

Tar ett djupt andetag, förbereder mig på avgiftning och hoppas komma in vanor och ketos snabbt och lindrigt!

Reg.datum
    dec 2010

SV: Komsi komsi ketos!

Välkommen tillbaka!

Hoppas ketosen kommer snart då, med dålig andedräkt å allt vad det innebär ;)

Reg.datum
    aug 2011

SV: Komsi komsi ketos!

Tack :-)

Ska planera maten ordentligt nu, handla och minimera möjligheterna att skylla på skitsaker för att få trilla dit.

Men jag mjukstartar, det får bli lite naturell yoghurt och andra mejeriprodukter, huvudsaken är att jag plockar bort det riktigt dåliga till att börja med. När jag väl är lite inne i det är det lättare att strikta till det.

Idag ser maten ut så här:

Frukost: Naturell yoghurt med smetana och hemmagjord LCHF-müsli (recept enligt Ulrika Davisson. Inte så himlarns LCHF enligt mig, snarare gränsen till GI), två ägg och kaffe med grädde.

Lunch: Flygande Jakob (utan bananer då)

Middag: Lammfärsbiffar med oliver och gräddsås, sallad.

Sedan kan det säkert bli ett par koppar kaffe med grädde som mellis. Räknar med att vara lite hungrig och äta mer så här i nystarten.

Reg.datum
    aug 2011
    Alltså, lammfärsbiffar - vilken höjdare! Stekte lite halloumi till också, en grym kombination. Känner av sockersug såklart och har unnat mig två rutor 86% choklad. Inte någon strålande dag ur kh-sympunkt , men jag är ändå väldigt nöjd över att ha kommit tillbaka hit och ha ätit lchf-vänliga saker om än liberalt.

Reg.datum
    aug 2011
    Dagens mat har varit rätt bra. Har Ulrika Davidsssons kokbok "LCHF på mitt sätt" som jag tänkte laga lite nya recept ur. Gårdagens lammfärsbiffar och dagens fisk kommer ur den. Alltid kul med lite ny input, känns som att jag har världens idétorka inför matlagningen överhuvudtaget.

Frukost: Äggröra (på 2 ägg), bacon, kaffe med grädde.

Mellis: Några valnötter

Lunch: Lammfärsbiffar, sallad. Kaffe med grädde.

Middag: Färskostfylld sejfilé med blomkålspuré och gremolatatoppad tomatsallad.

Och dagens bekännelse då: Bakade en kaka (till barnen of course) och hux flux så åkte slickepotten in i munnen med en miiiiiiniliiiiiiten klick smet. Eller ja, hyfsat liten iaf.

Åt dock inte något av kakan och det får jag väl känna mig desto nöjdare med.

Reg.datum
    aug 2011
    Sensationsmorgon - vaknade klockan sex med en stark ingivelse att åka till gymmet! Rotade fram träningsgrejerna men glömde ändå hälften i hallen *tröttmössa*. Kändes dock som en vinst att ta sig iväg och det blev en halvtimmes konditionsträning. Siktar på att köra varvad kondition och styrka, men tänkte att jag skulle börja med att bara ta mig dit och höja pulsen eftersom de var ett tag sedan jag tränade ordenligt. Efter graviditeter med viktökningar och nergångar känns det att kroppen behöver stärkas lite. Speciellt rygg och mage är totalt försvagade.

Dagens mat då (eller ja, planerad mat):

Frukost: Kaffe med grädde, ca 1,5 dl turkisk yoghurt med ngn msk grädde, lchf-musli, en babybel.

Lunch: Ostfylld sej med hasselnötstäcke, blomkålspuré och tomatsallad.

Middag: Ugnsfalukorv med gräddstuvad vitkål.

Reg.datum
    jan 2012
    Oj vad duktiga ni är. Många kilon som försvunnit där ;-) kul att läsa för en som bara ligger på dag 2.

Reg.datum
    aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Trixan Visa inlägg
    Oj vad duktiga ni är. Många kilon som försvunnit där ;-) kul att läsa för en som bara ligger på dag 2.
    Åh, jag minns min dag två också! Dag ett, två, tre och fyra... sen börjar det bli lite sörjigt med minnet, men det känns verkligen inte som att det var så länge sedan. Jag tyckte hela tiden att viktminskningen gick långsamt, men hux flux hade kilona försvunni och nu tycker jag att det gick hur snabbt som helst. Förmodligen för att jag hade det så trevligt och bra under tiden :-)

Reg.datum
    aug 2011
    Jahapp, vaknade kl 5 i morse och kunde inte somna om. Insåg att där så här det blir med LCHF - bye bye trötthet. Igår hoppade jag ju upp och i träningsstassen, men i dag hade jag så ont i baken efter träningen att det får bli en vilodag. Minst.

Testade en ketossticka igår kväll och fick förvånande nog "moderat" ketos som utslag iaf. Då brukar det ju vara nära. Trodde det skulle ta mig en vecka eller nåt iaf.

Dagens matplan då?

Frukost: Två kokta ägg, en skiva LCHF-bröd, ca 1/2 dl turkisk yoghurt med en msk smetana, lite müsli. Kaffe med grädde.

Lunch: Kål och korv (gårdagens rester)

Middag: Spenatsoppa med ägg, lchf-pannkaka.

Reg.datum
    jan 2011
    Välkommen tillbaka!

Sidan 1 av 19 1 2 3 11 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •