Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 9 17 18 19
Resultat 181 till 187 av 187

Ämne: Komsi komsi ketos!

Reg.datum
    aug 2011
    Nöjd efter en rätt bra dag och ett skönt träningspass. Dock ekar det tomt i magen och jag kan inte bestämma mig för om jag ska lyssna på den eller ignorera. Har kokta ägg i kylen, så det skulle vara enkelt att göra ett bra val. Har inte ätit nåt efter träningen och före åt jag väldigt liten middag eftersom jag inte ville vara mätt på träningen...

Dagens mat iaf:

Frukost: Två kokta ägg med smör, 1 skiva lchf-bröd med smör och ost. Kaffe med grädde. (Ca 5 g kh?)

Lunch: Omelett med ost och skinka, pizzasallad. (Kanske 1 g för grädde i omeletten)

Middag: Ca 50 g getost på en skiva lchf-bröd, sallad med fetaost, en skiva skinka. (ca 6 g?)

Därtill några koppar kaffe med en liten skvätt grädde, säg 3 g kh totalt.

Totalt ca 15 gram h idag.

Reg.datum
    aug 2011
    Vägde in på 69,1 i morse. Härligt med lite nedgång.

Morgonen började för övrig tidigt. Vet inte om det var den enormt fina morgonsolen eller gårdagens träningspass som gjorde mig så pigg, men när jag vaknade av att barnen knölade ner sig i min säng kl 05.15 hoppade jag själv upp och tog mig ut på en helt UNDERBAR pw/joggingtur. Sträckan landade på 6 km men jag var så himla pigg att jag nog hade kunnat ta ett varv till! Hann tyvärr inte eftersom barn skulle fixas och jobbet väntade :-)

Drack en halv Celsius innan, resten efter och fyllde sedan på med ägg och bacon. Känns som en fantastisk start för dagen och inte minst för helgen! Imorgon är jag inbokad på ett dubbelpass, styrka och spinning. Tjohoo!!

Reg.datum
    aug 2011
    Godmorgon! Dagens vägning = 68.9 kg. Bara 0.9 kg till målet som ska nås om en vecka! :-)

Gårdagens mat blev:

Frukost: Ägg och bacon, kaffe med grädde.
    Lunch: Fläskfile med sallad, zatziki och bea.
    Middag: Lax med täcke av blandad färskost, grädde och oliver. Sallad och LCHF-cheesecake i glas.
    2 glas torrt mousserande vin.

Idag blir det samma frukost som igår. Resten av maten är inte planerad än.

Det enda som är planerat idag är träningen, längtar!

Reg.datum
    aug 2011
    Gårdagens mat:

Ägg och bacon, kaffe med grädde

Sallad med fetaost, mozarella & bacon. Lite dressing på cf och majonnäs.

Tacogratäng med sallad. Ett glas vitt vin.

Snacks på köttbullar och osttärningar.

Dagens mat:

2 st lchf mackor med ost och ett kokt ägg, kaffe med grädde

Tacogratäng med sallad

Fläskkotletter med salsa verde (örter och olja), sallad.

Vågen sköt i höjden i morse, men det är precis dags för den perioden i månaden, så 1-1,5 kilo extra någon dag till får jag räkna med. Inte kul, men men...

Reg.datum
    aug 2011
    Godmorgon!

Dagens motion är avklarad; pw/joggning 6 km. (GÅrdagens motion blev en promenad på 6 km samt lite simning)

Dagens mat är planerad till:

Frukost: 1 finnscrisp med smör, 2 kokta ägg, kaffe med grädde och kokosfett.

Lunch: Fläskkotlett med salsa verde

Middag: Torsk med skirat smör och äggsås

Jag är helt lyrisk över att ha kommit igång med träningen, det är helt fantatiskt att nå endorfinkickarna och jag längtar hela tiden efter nästa pass. Det är skönt både under och efter träningen, så himla härligt när man kommit över tröskeln att inte längre lida sig igenom passen!

Reg.datum
    aug 2011
    Morning!

Dagens mat (enligt planerna)

Frukost: Magic bullet coffee (Såååå smidigt! Avskyr all disk som omeletter odyl medför!)

Lunch: Köttfärssås med lchf-pasta, mozzarella och avokado.

Middag: Grillad hambugare

Tror det blir vilodag från träningen idag, eventuellt lite styrka om jag ändå vill göra nåt. I morgon bitt har jag bokat in spinning igen.

Reg.datum
    aug 2011
    Dagens planering:

Frukost: En avokado direkt efter träningen, nu lite MBC.

Lunch: SAllad med feta, bacon och avokado.

Middag: Hamburgare (igen tyvärr...picknick med barnens förskola. Självklart utan bröd.)

Dagens träning är avklarad, spinning 45 minuter. Sjukt skönt!

Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 9 17 18 19

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •