Sidan 18 av 19 FörstaFörsta ... 8 16 17 18 19 SistaSista
Resultat 171 till 180 av 187

Ämne: Komsi komsi ketos!

Reg.datum
    aug 2011
    Fick tyvärr hoppa över spinningen pga halsont som våldgästat mig och blivit värre, men mag/ryggpasset orkade jag med och har nu fått i mig en omelett som avslutning på dagen.

Ett litet minus på vågen skulle vara himla uppskattat i morgon, men jag ska nog inte hoppas på för mycket. Det som är skönt är ändå att magen plattat till sig redan, trots att det bara är några kilo neråt. Men den där svullnaden som annars är så störande försvinner fort!

Reg.datum
    aug 2011
    Uh, halsen känns taggtrådsbeklädd och varenda led i kroppen värker. Har vabbat med sonen i början av veckan och misstänker att jag ärvt hans elände. Tur att jag hoppade över spinningen igår i alla fall. Ska försöka ta mig igenom arbetsdagen iaf, känns inte så kul at vabba första halvan av veckan och sedan vara sjuk själv. Aptiten känns så där, när jag är sjuk är det oftast yohgurt och liknande som går ner. I fall maten inte funkar alls får jag väl köra på äggmjölk och smoothie som reserv.

Dagens mat är iaf planerad till att bli:

Frukost: Två kokta ägg med lite smör. En ostskiva. Kaffe med grädde.

Lunch: LCHF-lasagne med salladskål.

Middag: Köttfärssås med något till - vitkål eller sjögräsnudlar återstår att se.

Reg.datum
    aug 2011
    Rapport från sjuksängen. Middagen blev inte köttfärssås, pallade inte lagad mat.

Mixade en smoothie på hallon, t.y. och grädde. Det enda som kändes ätbart. Dock 10 g kh, men dagen blev nog okej ändå. Lunchen blev liten pga kass aptit och frukosten var ju bra.

Nu är det godnatt.

Reg.datum
    aug 2011
    Välvillig våg i morse, minus ett kilo! Landade nu på 68,9.

Fortfarande febrig och kass aptit.

Frukost: En kopp te med en halv tsk kokosolja i samt en skiva solrosbröd med smör och ost.

Lunch: Ingen aning än.

Middag: Soppa med lax och räkor.

Reg.datum
    aug 2011
    Fortfarande sjukläge här. Kass aptit, men ändå stor hunger, så jag försöker peta i mig lchf-vänliga saker.

Frukost: 1 dl långfil.

"Mellis": 2 msk lchf-glass (hemmagjord på äggulor, kakao, grädde)

Lunch: Ca 1 dl köttfärsås med sjögräsnudlas.

Middag (enligt plan iaf): Köttfärsgryta med koksmjölk, curry, kål och lite andra grönsaker.

Dagens vikt: 68,8.

Reg.datum
    aug 2011
    Tyvärr ff sjukt, ligger och känner mig ynklig med en temp på 39,5. Har fått pausa lchf tills jag är bättre, kan bara få i mig yoghurt och nyponsoppa och försökte lindra halsen med en piggelin nyss.

Femte dagen idag utan bättring, nu kan det gärna få vända...

Reg.datum
    mar 2013
    Ketosstickorna som man provar urinen med verkar ju inte vara allt för tillförlitliga när man läser om detta. Kanske har du en mätare. Hoppas att det går bra för dig. Heja på

Reg.datum
    aug 2011
    Åter här efter att ha slirat runt bland kolhydraterna ett tag.

Kom på banan för ett par vecker sedan och väger nu in på 70 kilo jämt. Behöver tappa fem för att vara nöjd, men vet att jag redan på 68 känner mig så mycket bättre. Det ytligaste fluffet försvinner så att säga och magen mår så himla bra av LCHF. Inga svullnader och ringarna sitter perfekt igen :-)

Är dock inte alls motiverad till själva kosten - tycker ärligt talat att det är riktigt jobbigt att avstå från kolhydraterna nu mera. Men jag ätnker att jag ska vara strikt några veckor, se hur det känns och däresfter avgöra om jag ska bli liberal elelr göra hur jag vill. Behöver mentalt en "utväg" för att orka vara strikt nu. Och jag vet att ju striktare jag är nu, desto lättare är det att fortsätta sedan av bara farten, när sug och sockerhunger är borta.

Är superförkyld nu, men har annars kommit igång bra med träning ca 3-4 ggr per vecka. Löpning, aerobics och styrka varvas och jag känner mig faktiskt stark! Så skönt!

Reg.datum
    aug 2011
    Helgen har gått i LCHF-stil, men verkligen inte någon strikt sådan. I fredags blev det sallad med bacon och fetaost till lunch och entrecote till middag. Lördag bjöd på kyckling både till lunch och middag, och kyckling blev det även igår till lunch. Men igår varvades den med olika skinkor, salamis, ostar och annat. Gårdagen avslutades med en LCHF-cheescake i glas. Grymt gott! Det som gjort det hela lite mindre strikt är jordgubbar och en hel del grädde under helgen. Och vin. Vi bjöds på ett vin som jag tyckte var jättesött tyvärr, men ett par-tre glas gick ner ändå.

Vågen har således inte visat neråt, tvärtom. Upp ett halvkilo i morse. Trist, men nu är det vardag och lite mer ordning på torpet igen :-)

Knappt två veckor kvar till sommarens första badsemester - till dess ska två kilo väck!

Reg.datum
    aug 2011
    Vägde in på 69,6 i morse. Skulle bra gärna vilja komma ner till 68 under den kommande veckan. Kanske lite högt mål, men om jag siktar på stjärnorna kanske jag landar nånstans vid trädtopparna :-)

Den här veckan har gått bra hittills. Har ätit bra och gott och hållit mig rätt lågt tror jag. Inte räknat så noga, men heller inte gjort några utsvävningar med nötter/choklad/bär.

Det blir mycket ost, ägg, skinka och fisk/skaldjur. Och en del grädde, vilket iofs är sådär. Men det behövs ju i soppor, gratänger osv och förut har det inte påverkat viktnedgången markant så så länge det inte tar tvärstopp så kör jag så här.

Var ute och fikade med vänner igår och som vanligt är det ett enorm ojande över hur jag ska ta mig igenom denna sociala sittning utan socker. Giclk alldeles utmärkt, jag har blivit så van att jag inte ens tittar på vad andra stoppar i munnen :-) Fast när jag inte LCHF:ar så är det så klart godare med en bulle, än inte ;-)

Sidan 18 av 19 FörstaFörsta ... 8 16 17 18 19 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •