Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Ämne: Hyn?

Question Hyn?

Jag bara undrade om någon av er har märkt någon större skillnad på er hy sedan ni började med LCHF?
    Jag har haft en del problem med finnar i ett par år nu och tänkte att jag snart måste göra något drastiskt åt det
    Men om någon av er har blivit hjälpta av LCHF:en så kanske jag väntar en liten stund till
    Jag har ju trots allt bara gått på LCHF en månad än sålänge.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Har efter typ 3-4 veckor inte märkt något positivt med min relativt bråkiga och tråkiga hy, några ungdomsfinnar lider jag inte av men iallafall kan jag inte ge dig några positiva besked baserat på denna korta tid.

Insulinpåslag brukar kunna ge upphov till finnar så vänta en lite längre tid med LCHF innan du gör något annat. Inga eller lite kolhydrater är lika med inget eller mycket litet insulinpåslag vilket kan vara lika med bra mycket mindre finnar

Reg.datum
    jan 2011
    Oja! Jag hade en fruktansvärd problem hy förut. Huden var olijig på utsidan men torr under, oren var den också. Jag har provat alltmöjligt i alla prisklasser för att hjälpa huden. Gick också schemalagt till en hudterapeut för att åtgärda problemet, det var inte så att jag hade massa finnar i ansiktet men ändå. På vintern så blev huden röd och brännande, när jag gick ut så kändes det som om jag skulle ha smörjt ansiktet med Vick´s. Efter ca sex månader med LCHF så har jag inga problem med huden längre! behöver inte använda produkter för tusentals kronor längre! Har väldigt torr luft på jobbet så ibland kör jag kokosolja som nattkräm. Justja, ytterliggare en positiv sak med LCHF! TILLAGT SENARE: Det tog några månader innan jag såg förbättringen, om jag inte missminner mig så tog det drygt sex månader för mig.
    Senast redigerat av VeronicaS den 2012-02-13 klockan 14:59.

Reg.datum
    jan 2011
    Jag har haft problem med eksem sedan tonåren. Sedan jag började äta LCHF för ca 1år sedan har jag inte behövt smörja mig med kortison en enda gång. Kan dock i extrema perioder fortfarande få torr hud men det är inte alls lika illa som innan då både händer och fötter fick självsprickor i tid och otid.

Reg.datum
    dec 2010
    Jag har haft rätt dålig hy även i vuxen ålder. I början med LCHF fick jag lite mer plitar och så, men sen blev huden lenare och bättre än innan! Efter slarvet vid julen förra året så fick jag tillbaka lite plitar/finnar när jag återgick till strikt LCHF, men de är borta nu. Så vänta några veckor till, så blir det kanske en förändring.

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Nu har jag hållt på 5 veckor och för mig har hyn faktisk blivit sämre, förhoppnigsvis avtar det men just nu känns det väl sisådär.

Reg.datum
    jan 2012
    Citat Ursprungligen postat av bimmerboy Visa inlägg
    Nu har jag hållt på 5 veckor och för mig har hyn faktisk blivit sämre, förhoppnigsvis avtar det men just nu känns det väl sisådär.
    har ju hållt på ungefär lika länge som dig och jag är precis på väg ur en lite sämre period. tror/intalar mig att det är kroppen som trycker ut den lagrade skiten! för att jag sen bara ska bli perfekt :o)

Reg.datum
    jan 2012
    Jag upplever tyvärr inte heller att min hy mår speciellt bra... Har aldrig haft några speciella bekymmer men nu e den lite flammig o torr..För lite fett?

Reg.datum
    jan 2012
    Blogginlägg
    63
    Nu när du säger det gumman så är du lite flammig efter att du har presterat i skogen osv.. Ja om det inte är som du blir blyg när du ser mig

Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •